کمبود گالری در اصفهان؛ انگیزه‌ای برای راه‌اندازی «موزه نگارگری»

مدیر موزه نگارگری اصفهان گفت: اصفهان احتیاج به موزه‌ها و گالری‌های بیشتری دارد، در حال حاضر تعداد زیادی از گالری‌ها تعطیل است، در چهارباغ نیز که یک مکان فرهنگی است، بیشتر شاهد کسب‌وکار رستوران‌ها و کافه‌ها هستیم، از این‌رو احساس کردم جای یک موزه در گذر فرهنگی چهارباغ خالی است.

حسین قانعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مکان موزه نگارگری در چهارباغ عباسی، جنب پاساژ فردوسی است، این مکان که حدود ۴۸۰ مترمربع مساحت دارد، در گذشته به عنوان پارکینگ پاساژ استفاده می‌شد و به مخروبه تبدیل شده بود.

وی درباره آثاری که در این نمایشگاه وجود دارد، افزود: آثار تمام پیشکسوتان نگارگری اصفهان در مراسم افتتاح نمایشگاه، به نمایش گذاشته شد که حدود ۵۰ اثر است.

مدیر موزه نگارگری اصفهان تصریح کرد: اصفهان احتیاج به موزه‌ها و گالری‌های بیشتری دارد، در حال حاضر تعداد زیادی از گالری‌ها تعطیل است، در چهارباغ هم که یک مکان فرهنگی است، بیشتر شاهد کسب‌وکار رستوران‌ها و کافه‌ها هستیم، از این رو احساس کردم جای یک موزه در گذر فرهنگی چهارباغ خالی است.

کمبود موزه و گالری در اصفهان انگیزه‌ای برای راه‌اندازی «موزه نگارگری»

برپایی برنامه‌های جانبی در موزه نگارگری

وی درباره برنامه‌های جانبی این موزه خاطرنشان کرد: با توجه به فضایی که در اختیار داریم، امکان برگزاری نمایشگاه‌های دائم و موقت، برگزاری ورکشاپ‌ها و استفاده از این مکان به عنوان سالن اجلاس وجود دارد، همچنین کافی‌شاپ و فروشگاه صنایع دستی در این محل برپا است.

قانعیان با اشاره به اهمیت تبلیغات برای معرفی موزه نگارگری به علاقه‌مندان مطرح کرد: مطبوعات و رسانه‌ها کمک زیادی در معرفی موزه به ما خواهند کرد، سعی در تقویت وبگاه و صفحه‌های موزه نگارگری در شبکه‌های مجازی داریم تا از این طریق هم اطلاع‌رسانی خوبی انجام شود.

کمبود موزه و گالری در اصفهان انگیزه‌ای برای راه‌اندازی «موزه نگارگری»

در حال حاضر ورودی موزه نگارگری رایگان است

وی در خصوص نحوه تهیه بلیت این موزه گفت: در حال حاضر ورودی موزه نگارگری رایگان است و احتیاجی به تهیه بلیت نیست.

مدیر موزه نگارگری اصفهان تصریح کرد: امیدوارم در این مسیر و برای پایداری و تقویت موزه نگارگری شاهد همکاری رسانه‌ها، مطبوعات و هنرمندان، همچنین حمایت مسئولان باشیم، این موزه درآمد زیادی ندارد و دلیل راه‌اندازی آن تنها علایق و پیگیری‌های شخصی من بوده است.

کد خبر 658411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.