تافی‌های تلخ مرسی ساید!

اورتون که همواره یکی از شش تیم برتر انگلیس شناخته می‌شد، این روزها در منطقه سقوط قرار دارد و شاید راهی دسته پایین‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اورتون سال جدید را بسیار بد پشت سر گذاشته است. پنج بازی باقی مانده تا پایان فصل و تافی‌ها خطر سقوط را احساس می‌کنند. تیم شأن دایچ اوضاع خوبی ندارد و تنها ۱۲ ماه پس از آنکه لمپارد تا آستانه این اتفاق پیش رفت اما جمعیت خشمگین گودیسون پارک آن‌ها را نجات داد.

به سادگی می‌توان گفت که اورتون هم در داخل و هم در خارج از زمین با چالش‌های بزرگی روبروست. نبرد بزرگ آن‌ها برابر لسترسیتی در هفته آینده لیگ جزیره می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. هر دو تیم در منطقه سقوط قرار دارند و پیروزی برای هر یک از دو تیم می‌تواند تفاوت بزرگی رقم بزند.

سقوط به چمپیونشیپ برای هر دو باشگاه، به ویژه اورتون، فاجعه بار خواهد بود. باشگاه اورتون در پنج سال گذشته بیش از ۴۳۰ میلیون پوند ضرر کرده و استادیوم جدید آنها در براملی مور داک ساخته شده اما نیاز به تأمین مالی دارد.

همچنین پرونده نقض قوانین فرپلی مالی به کمیسیونی مستقل در لیگ برتر منتقل شده و هرگونه جریمه می‌تواند شرایط را برای تافی‌ها وخیم‌تر کند. افزون بر بلاتکلیفی باشگاه مرسی ساید، جنگ داخلی بین هیئت مدیره اورتون و هواداران ناراضی همه چیز را بهم ریخته است. هواداران احساس می‌کنند که بیل کنرایت، رئیس هیئت مدیره این تیم نیست و مالک آن، فرهاد مشیری، ۷۵۰ میلیون پوندی را که سرمایه گذاری کرده بود، هدر داده است.

تافی‌های تلخ مرسی ساید!

فروپاشی رابطه هواداران و مدیران

پس از باخت خانگی چهار بر یک مقابل برایتون، منابع نزدیک به باشگاه اورتون گزارش دادند که دنیس بارت باکسندیل، مدیر اجرایی باشگاه، هنگام خروج از گودیسون پارک توسط یک هوادار مرد مورد آزار قرار گرفته است.

همچنین ۱۱ روز پس از باخت دو بر یک مقابل ساوتهمپتون، تصاویری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد مسیر ماشین آنتونی گوردون، مهاجم بومی این تیم توسط تعدادی از هواداران مسدود شده است.

تلاطم و جنگ کنار زمین نیز ادامه دارد. فرانک لمپارد در ۲۳ ژانویه اخراج شد و در حالی که اورتون در رده نوزدهم قرار داشت، شأن دایچ به عنوان ششمین سرمربی این تیم در پنج سال اخیر منصوب شد. علیرغم فروختن گوردون به نیوکاسل به مبلغ ۴۵ میلیون پوند در ۲۹ ژانویه، در نهایت این باشگاه نتوانست بازیکنی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به خدمت بگیرد.

اگرچه آنها دو بازی از سه بازی اول خود را تحت هدایت دایچ، سرمربی سابق برنلی با پیروزی پشت سر گذاشتند، اما کسب تنها یک برد در ۱۰ بازی گذشته باعث شده تا تافی‌ها هنوز در منطقه سقوط قرار داشته باشند.

گروهی از هواداران از زمان انتصاب دایچ، قبل از هر بازی خانگی، راهپیمایی‌های اعتراضی مسالمت آمیزی برگزار می‌کردند و ناامیدی خود را از اداره باشگاه توسط مشیری و هیئت مدیره که شامل کنرایت، بارت باکسندیل، گریم شارپ و گرانت اینگلز می‌شود، ابراز می‌کردند.

شکست مقابل مرغ دریایی‌ها در ژانویه، آخرین بازی خانگی بود که هر پنج تصمیم گیرنده کلیدی باشگاه در آن حضور داشتند و پس از نامه‌های تهدیدآمیز، پلیس مرسی ساید پیشنهاد کرد که همه سران باشگاه در بازی‌های خانگی حاضر نشوند. گزارش‌هایی نیز مبنی بر ارسال نامه‌های تهدید به کنرایت و بارت باکسندیل منتشر شد.

منابع باشگاهی این وضعیت را غم‌انگیز خواندند و افزودند در حالی که هواداران حق اعتراض دارند، اما در نحوه اعلام اعتراض آنها از خط قرمز عبور کرده اند.

پلیس مرسی ساید در شانزدهم ژانویه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که هیچ تهدید یا حادثه‌ای قبل از بازی اورتون مقابل ساوتهمپتون به افسران گزارش نشده است. در ۱۰ مارس، یک حادثه عجیب شاهد تابلویی بود که تصویری از کنرایت را از بیرون گودیسون به سرقت برده بود. شش روز بعد در یک کانال پیدا شد. پلیس مرسی ساید دوباره درگیر شد.

تافی‌های تلخ مرسی ساید!

هواداران با توقف اعتراضات قبل از بازی موافقت کردند

جنبش "همه با هم" که توسط گروه‌های مختلف هواداری تشکیل شد، اعتراض دیگر هواداران بود که به گوش مشیری رسید. در این جنبش، ۸۶ گروه مختلف در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نامه‌ای به مشیری ارسال کردند و در این نامه خواستار تغییر در سطح هیئت مدیره شدند. بازیکنان سابق اورتون، آلن استابز و مایکل بال از جمله امضاءکنندگان این جنبش بودند.

اگرچه باشگاه اورتون و هیئت مدیره آن تلاش کرده‌اند تا رابطه خود با هواداران را ترمیم کنند، با این حال نتیجه‌ای که در پایان فصل رقم می‌خورد، تأثیر بسیاری بر رفتار هواداران خواهد داشت.

پس از حواشی به وجود آمده، هواداران اورتون برای نشان دادن حسن نیت و همینطور حمایت از تیم خود، اعتراض‌هایشان را پیش از بازی برابر نیوکاسل متوقف کرده و به تشویق بازیکنانشان در این دیدار پرداختند. تماشاچیان بسیاری برای تشویق اورتون در گودیسون پارک حاضر شدند اما در نهایت این تیم مقابل نیوکاسل شکست خورد.

پس از کسب نتیجه‌ای ضعیف در این مسابقه بود که بیانیه‌ای جدید توسط معترضان اورتونی منتشر شد. کریس هانون، سخنگوی جنبش همه با هم گفت: هیچ راهی وجود ندارد که اعضای فعلی هیئت مدیره دوباره توسط هواداران پذیرفته شوند. گفتگوهایی با انجمن هواداران برای ترمیم این شکاف انجام شده، اما برای همه چیز به بهبود شرایط اورتون مربوط می‌شود. هواداران احساس می‌کنند که رئیس باید با فردی جایگزین شود که باشگاه را به سمت جلو هدایت کند تا در داخل و خارج از زمین قدرت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ما در حال حاضر در نبرد سقوط هستیم و تلاش می‌کنیم بیشتر تیم را تحت فشار قرار دهیم. اگر سقوط کنیم، اعتراض هواداران و درگیری‌ها بسیار بیشتر می‌شود. من نمی‌توانم با فکر سقوط بخوابم. ما در فصل گذشته به سختی جان سالم به در بردیم اما تیم‌های زیادی نیستند که بتوانند برای دو سال متوالی قسر در بروند. ما باید یک برد خارج از خانه کسب کنیم و بازی برابر لسترسیتی برای ما بازی مهمی است.

تافی‌های تلخ مرسی ساید!

آیا اورتون می‌تواند دوباره عالی شود؟

اورتون، قهرمان ۹ دوره لیگ دسته اول و لستر، قهرمان لیگ برتر فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ با دورنمای واقع‌بینانه سقوط با یکدیگر روبرو می‌شوند. رکورد غرور آفرین اورتون از ماندن در بالاترین رده فوتبال انگلیس از سال ۱۹۵۴ در معرض تهدید واقعی قرار دارد و شاید برای اولین بار این تیم طعم سقوط را بچشد.

سال گذشته، لستر هشتم شد و در مجموع ۱۲۸ میلیون پوند از پخش لیگ برتر و درآمد تجاری کسب کرد، در حالی که اورتون ۱۱۷ میلیون پوند درآمد داشت. در صورت سقوط این دو تیم به دسته پایین‌تر، درآمد حق پخش آن‌ها به ۶۰ میلیون یورو کاهش می‌یابد و به شکل قابل توجهی، حق پخش تلویزیونی می‌تواند سرنوشت دو باشگاه را دستخوش تغییر کند.

اورتون که در پرداخت هزینه استادیوم جدید خود با ظرفیت ۵۲۸۸۸ با مشکل مواجه است، در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری خارجی است. اوایل سال جاری، مشیری فاش کرد که هزینه ساخت ورزشگاه جدید می‌تواند به ۷۶۰ میلیون پوند برسد که ۲۶۰ میلیون پوند افزایش نسبت به ارقام اعلام شده توسط باشگاه در سال گذشته است.

دوره حساس ۲۷ روزه با پنج بازی باقی مانده تعیین می‌کند که آیا اورتون می‌تواند در لیگ جزیره باقی بماند یا خیر. تافی‌ها روزهای سختی را می‌گذرانند و هر کسی می‌داند که سقوط، آخرین طعمی است که این تیم می‌خواهد بچشد.

گزارش از:‌ سجاد اسدی، خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 658399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.