شکایت از رعایت نکردن بهداشت دست در ۷ مکان عمومی

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گزارش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا اعلام کرد که در حال حاضر ۲۸.۸ درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، همچنین شکایت از رعایت نکردن بهداشت در هفت اماکن در صدر جدول قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس آخرین به روزرسانی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که این آمار تا تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ است، در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست. از این رو ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۲۶ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضد کرونا، به کمترین میزان در طول دو سال گذشته رسیده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشور در هفته منتهی به نهم اردیبهشت‌ماه را ۲۸.۸ درصد اعلام کرده است.

همچنین تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بالغ بر ۴۳۷۴ تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده ۱۷۶۸ شکایت بوده است.

بر اساس گزارش هفتگی واحد بهداشت سامانه ملی ۱۹۰ مربوط به کووید ۱۹ نیز تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده ۲۱۸ تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده ۶۹ شکایت بوده است. همچنین تعداد ۱۴۹ مشاوره و راهنمایی در خصوص بیماری کووید و واکسیناسیون ارائه شده است.

شکایت از رعایت نکردن بهداشت دست در صدر جدول قرار گرفته و بیشترین مکان‌های مورد گزارش برای ثبت شکایات کووید مربوط به نانوایی‌ها، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا فروشی‌ها، بیمارستان و کلینیک‌ها و آرایشگاه‌ها بوده است که با موضوعات رعایت نکردن بهداشت دست کارکنان، نبود تهویه مطلوب و مناسب، استفاده نکردن کارکنان از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری گزارش شده است.

کد خبر 658357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.