ظرفیت نهاد شوراها در تاریخ کشور بی‌سابقه است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شکل‌گیری نهاد شوراها با این ظرفیت در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدابراهیم حسینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در همایش کشوری شوراهای اسلامی به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها با بیان اینکه شکل‌ گیری نهاد شوراها با این ظرفیت در تاریخ کشور بی‌سابقه است، اظهار کرد: وجود بعضی موانع و آسیب در مسیر تحقق حکمرانی مطلوب محلی، نیز برایمان قابل درک است و معتقدیم که با حسن تدبیر، سعه‌ صدر و همراهی و همدلی مردم و مسئولین، عبور از این مسیر و تحقق مدیریت شورایی که ریشه در تعالیم دینی ما دارد بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه مثبت رئیس جمهور و دولت انقلابی به‌ویژه وزیر کشور به شوراها افزود: در قانون اساسی، شوراها مجلس محلی برای پیشبرد سریع امور با همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی به عنوان رکن تصمیم گیری پیش‌بینی شده است اما قوانین جاری و عملکرد اجتماعی مان با این دیدگاه فاصله دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امور محلی به شورا به عنوان نمایندگان مردم واگذار شود و تصدی‌گری دولت در امور محلی کاهش یابد اما همچنان دولت زمام امور را در دست دارد و به شورا میدان داده نمی‌شود، بلکه در مواردی اختیارات شوراها محدودتر نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت بودجه شوراها، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، نداشتن فضای لازم برای فعالیت به‌ویژه در شوراهای استان و شهرستان منجر شده ارائه خدمت گسترده به مردم با مشکل جدی مواجه کرده است.

حسینی گفت: اگر ظرفیت انسانی متشکل، متعهد، پرانگیزه و همیشه در صحنه چند ده هزار نفری شوراها درست شناخته و به کارگیری شود زمینه رفع بسیاری از معضلات کنونی فراهم خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه باید باور کنیم اعضای شوراهای اسلامی، سرمایه‌های بی بدیل نظام اسلامی، سرمایه‌ساز و ضامن حفظ و تولید سایر سرمایه‌ها هستند، پس انتظار می‌رود نظام اسلامی هزینه در شوراها را تقویت مردم سالاری دینی دانسته و به عنوان سرمایه‌گذاری واقعی بپذیرد.

کد خبر 658342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.