پیش‌بینی آسمان صاف همراه با وزش باد شدید در اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی‌ها آسمان اصفهان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری است، گفت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و امشب از شدت بیشتری برخوردار است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و تند باد لحظه‌ای در بیشتر مناطق به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود. سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و امشب از شدت بیشتری برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه‌ای با وقوع تند باد لحظه‌ای در استان، افزود: فعالیت این سامانه از دیروز آغاز و تا پایان امروز با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید موقتی همراه است.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در روز گذشته در آران و بیدگل به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اضافه کرد: فعالیت این سامانه روز یکشنبه در مناطق غرب استان به ویژه شهرستان‌های خوانسار، فریدونشهر، گلپایگان، چادگان، بویین‌میاندشت و داران و امروز در مناطق غرب و شمال استان و خوانسار، فریدون‌شهر، گلپایگان، چادگان، بویین میاندشت، داران، کاشان، آران‌وبیدگل، میمه، اردستان و نطنز تداوم دارد.

متعمدی گفت: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی در مناطق غرب و شمال استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 658336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.