دستگیری خرده فروشان موادمخدر به کجا رسید؟

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر یکی از اقدامات جدی پلیس در کشور است از این رو جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر توسط پلیس در طرح‌های مختلف به اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به تشکیل قرارگاه تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در کشور، اظهار کرد: بر اساس تدبیر و تأکید فرمانده کل انتظامی کشور و با هدف افزایش میزان رضایتمندی شهروندان، تشکیل قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر، ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر به عنوان یک مأموریت جدی و اولویت‌دار در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از نیمه دوم اسفندماه سال ۱۴۰۱ به منظور افزایش میزان احساس امنیت عمومی و رضایتمندی شهروندان، با تمرکز حداکثری بر منابع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، اقدام به شناسایی و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و نیز جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و هدایت آن‌ها به مراکز درمانی و بازپروری کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده از زمان تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر، تصریح کرد: از آنجایی که ضرورت و پیش نیاز پذیرش، نگهداری و بازپروری معتادان جمع‌آوری شده، ایجاد ظرفیت‌های جدید است، پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری به ایجاد ۱۳ هزار و ۵۲۷ نفر ظرفیت منتج شد. به طوری که ظرفیت موجود در کمپ‌های نگهداری معتادان در حال حاضر به ۴۷ هزار و ۶۷۶ نفر افزایش یافته است. همچنین با همکاری دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش برای راه اندازی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۵ ظرفیت نیز در دستور کار است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطعانه و همه جانبه با بر هم زنندگان امنیت و آسایش جامعه از جمله خرده فروشان مواد مخدر، گفت: معتقدیم که در تمرکز بر پیشگیری از ورود مواد مخدر به سطح جامعه، باید مقابله سخت‌تر و همه جانبه‌تری صورت بگیرد، به گونه‌ای که قاچاقچیان مواد مخدر اعم از حمل کننده و توزیع کننده هیچ نقطه از کشور را برای اقدامات مجرمانه و شوم خود امن تصور نکنند.

اجرای طرح دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در تهران

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح‌های محله محور و دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر محلات شهر تهران توسط پایگاه‌های یازده‌گانه این پلیس خبر داد.

وی افزود: طرح امنیت محله محور، شناسایی مناطق جرم‌خیز و آلوده در راستای دستورهای سلسله مراتبی فرماندهی و وظیفه ذاتی و تخصصی پلیس با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، با اقتدار کامل در چند مرحله در سطح شهر تهران به ویژه مناطق مرکزی پایتخت اجرا شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اجرای این طرح به صورت محسوس و نامحسوس در همه نقاط هدف در سطح حوزه استحفاظی گشت زنی هدفمند داشته و با اشراف اطلاعاتی و شناسایی مجرمین در زمینه توزیع و خرید و فروش مواد مخدر با هماهنگی مراجع قضائی و رعایت حقوق شهروندی و جوانب قانونی نسبت به دستگیری قاطع مجرمان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح پاکسازی و امنیت محله محور با هدف برقراری نظم و امنیت پایدار به صورت مستمر و شبانه روزی در سطح شهر تهران اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار در زمینه جرایم مربوط به مواد مخدر را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و تلفن ۶۳۹۸۴۶۳۷ اعلام کنند.

کد خبر 658328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید حمید موسوی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اجرای طرح مبارزه با ولگردان وخرده فروشان مواد مخدر از طرحهای موفق نیروی انتظامی بوده که می باید با جدیت وقاطعیت بیشتری اجرا گردد .شهرستان مبارکه اصفهان در شصت کیلومتری استان اصفهان ودر مجاورت دهها کارخانه صنعتی وتولیدی قرار گرفته .شهرستان مبارکه با داشتن قریب به یکصد وپنجاه هزار نفر جمعیت وقرار گرفتن در مجاورت مجتمع فولاد مبارکه ودهها کارخانه صنعتی وتولیدی با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی خدوم وتلاش شبانه روزی متمورین انتظامی واطلاعاتی توانسته با برخورد با خرده فروشان وافراد شرور وسابقه دار رضایت عمومی را در بین مردم فراهم نماید .متاسفانه موت زمانی است تعدادی از افراد شرور وسابقه دار وخرده فروش مواد مخدر با فروش وخرده فروشی مواد مخدر وپاتوق قرار دادن تجمع خود در میدان انقلاب مبارکه تا پاسی از نیمه های شب موجبات نامنی عمومی را فراهم نموده .از مسئولین محترم اطلاعاتی وانتظامی تقاضا دارم با بررسی موضوع وصحت وسقم مطالب ودستگیری وتذکر به خاطیان وخرده فروشان مواد مخدر ودستگیری آنان را به اشد مجازات رسانند