برداشت گل‌محمدی از حیاط مدرسه‌ای در اصفهان

معاون پشتیبانی و توسعه منابع مدیریت آموزش و پرورش اردستان گفت: با هدف آموزش اقتصاد مقاومتی، طرح خوداتکایی در تعدادی از مدارس شهرستان اردستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن پاینده درباره اجرای طرح‌های خوداتکایی در مدارس این شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های خوداتکایی در هر مدرسه به ظرفیت و میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان بستگی دارد و بر اساس آن، طرح‌های مورد نظر مشخص و آموزش‌های لازم توسط مربیانی مجرب و متخصص ارائه می‌شود و پس از آن خود دانش‌آموز با همراهی کادر آموزشگاه اقدام به فعالیت در آن رشته می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون در برخی مدارس شهرستان اردستان طرح‌های مختلفی از جمله پرورش گل محمدی و کاشت گلخانه‌ای فعال شده است، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت و بیکاری دانش‌آموزان، آموزش شغل و حرفه و درآمدزایی برای مدارس است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش اردستان با اشاره به برداشت گل محمدی در یکی از مدارس شبانه‌روزی اردستان گفت: سال گذشته با هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیون تومان زیرساخت‌های کاشت گل محمدی در یک و نیم هکتار از زمین این مدرسه و تجهیزات گلاب‌گیری را فراهم کردیم و اکنون برداشت گل محمدی در این آموزشگاه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه امسال حدود ۶۰۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت خواهند کرد و سپس کادر آموزشی در کنار دانش‌آموزان برای گلاب‌گیری محصولات اقدام می‌کنند، افزود: درآمد حاصل از گلاب‌گیری برای تأمین هزینه‌های مدرسه هزینه می‌شود.

پاینده با اشاره به راه‌اندازی یک باب گلخانه در مدرسه برکت اردستان، خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی گلخانه سبزیجات در این مدرسه حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و امسال اولین محصول سبزیجات این گلخانه با تلاش دانش‌آموزان و کادر آموزشی به فروش رسید.

کد خبر 658306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.