از رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌های امنیت روانی تا بازدید رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های حوزه امنیت روانی» نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا دیروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به برخی اتفاقات و حوادث اخیر از جمله شهادت آیت‌الله سلیمانی، تروریسم کور رخ‌داده در سراوان که به شهادت شهید شهرکی و همسرشان انجامید، مجروح کردن چند طلبه در برخی نقاط کشور و حادثه رخ داده در سبزوار که به قتل و شهادت یک جوان انجامید، خطاب به همه مسئولان قضائی ذیربط در سراسر کشور دستور مؤکد داد که در تعقیب و محاکمه و مجازات ضاربین و قاتلین حوادث مزبور، نهایت سرعت و دقت و قاطعیت را به خرج دهند و بخصوص در مواردی که ضاربین و قاتلین شناسایی و دستگیر شده‌اند، هیچ‌گونه تأخیر و معطلی نداشته باشند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: پرونده قاتلین و ضاربین حوادث اخیر و تمامی برهم زنندگان امنیت مردم باید با سرعت و دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرد تا هم مردم مزه عدالت را بیش از پیش بچشند و هم دشمنان که برای برهم زدن امنیت کشور ما در حال توطئه‌چینی هستند بدانند که در این حوزه قاطعیت زیادی وجود دارد.

رئیس دستگاه قضا ضمن تأکید مؤکد بر برخورد سریع و قاطع با تمامی عوامل برهم‌زننده امنیت فیزیکی و روانی مردم گفت: در موارد ناظر بر قتل و جرح افراد، مزاحمت برای نوامیس، هنجارشکنی و هتاکی با هدف مقابله با ارزش‌ها و انتشار اکاذیب و جعلیات و شایعه‌ها با هدف تخریب امنیت روانی مردم و مشوش و منحرف کردن اذهان آنها، مسئولان قضائی به‌صورت ویژه عمل کنند و پرونده‌هایی را که در رابطه با این موارد تشکیل می‌شوند در ردیف سایر پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار ندهند؛ ما در قوه قضائیه به همه پرونده‌ها با نهایت دقت و قاطعیت رسیدگی می‌کنیم، اما در قوانین و مقررات ما نیز قید شده که باید برخی پرونده‌ها را به‌صورت ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار داد.

رئیس عدلیه در ادامه افزود: در پرونده‌های ناظر بر تهدید امنیت مردم، چنانچه رسیدگی‌ها با تأخیر همراه باشد، آن آثار و بازدارندگی مناسب و مقتضی پدیدار نخواهد شد؛ لذا مسئولان قضائی ذیربط، پرونده‌های مرتبط با به خطر انداختن امنیت فیزیکی و روانی مردم را بدون هرگونه معطلی و هرچه سریع‌تر و خارج از نوبت، در نهایت دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار دهند.

از رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌های امنیت روانی تا بازدید رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران موتور هواپیما را روشن کرد» نوشت: رئیس‌جمهور یک روز پس از عزل وزیر صنعت در مجلس با حضور در گروه صنعتی مپنا، عزم جدی دولت را برای پیگیری پروژه‌های بزرگ به‌ویژه در هواپیماسازی نشان داد.

در این دیدار آزمایش موفق موتور هواپیما با قطعات و بستر آزمایش ایرانی انجام شد. گروه مپنا با عنوان «شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» که سه دهه قبل با تمرکز بر تأمین تجهیزات اصلی از شرکت‌های بین‌المللی، مهندسی و انجام عملیات اجرایی پروژه‌های احداث نیروگاه گام‌های اولیه را برداشت، با فعالیت‌های مستمر و بهره‌مندی از نیروهای متخصص داخلی، این روزها به نماد «خودباوری» تبدیل شده است.

مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه بیش از ۴۰ شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی، اجرای پروژه‌های نفت و گاز و حمل‌ونقل ریلی و نیز در حوزه برقی‌سازی، سلامت و سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی (IPP) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند و همچنین سازنده طیف گسترده‌ای از محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادی، بویلرهای متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهای حرارتی و آبی، سامانه‌های حفاظت و کنترل، لکوموتیوهای مسافری و باری و توربوکمپرسور و ارائه‌کننده آرایه وسیعی از خدمات تعمیر و نگهداری در کلاس جهانی است.

فعالیت‌های گروه مپنا با تأمین نیازهای اساسی جامعه ایران پیوند عمیقی دارد و این گروه صنعتی از ابتدای تأسیس تلاش کرده است به عنوان «بنگاه حل مسئله» بازوی صنعتی کشور در حل مشکلات و چالش‌های حوزه‌های راهبردی و زیرساختی باشد.

علاوه بر تلاش برای حل چالش‌های بنیادین کشور، گروه مپنا در سال‌های اخیر تلاش کرده است به عنوان کانون تجمع نخبگان صنعتی و مدیریتی، در ورود رویکردهای جدید علمی و فناورانه به کشور جریان‌ساز و پیشرو باشد.

هوشمندسازی زیرساخت‌ها و برقی‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل نمونه‌ای از تلاش‌های گروه مپنا در این حوزه بوده است.
تلاش گروه مپنا، همگام بودن با روندهای جهانی از مسیر انتقال فناوری و شراکت با بنگاه‌های صنعتی بین‌المللی و به‌کارگیری و بومی‌سازی آنهاست تا مسیر توسعه و تبدیل ایران به کشوری با زیرساخت‌های پیشرفته با شتاب بیشتری پیموده شود.

همزمان با روز کارگر سیدابراهیم رئیسی در شرکت مپنا حضور یافت و از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل‌ونقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت و آب بازدید کرد.

از رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌های امنیت روانی تا بازدید رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «غیرت زنده است» نوشت: روز گذشته مردم مشهد مقدس پیکر شهید «حمیدرضا الداغی» را که شامگاه جمعه به دست ۲ نفر از اوباش به شهادت رسید، تشییع کردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حمیدرضا الداغی روز دوشنبه با حضور جمع کثیری از مردم مشهد مقدس از مسیر مهدیه این شهر تا حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد.

در این تشییع پرشکوه، مردم برخی شهرستان‌ها و روستاهای خراسان رضوی نیز، بویژه اهالی شهرستان سبزوار، زادگاه این شهید والامقام، حضوری چشمگیر داشتند.

تشییع‌کنندگان در این مراسم با فریادهای «حیدر حیدر» و «شهید باغیرت، شهادتت مبارک» و حمل پلاکاردهایی با مضامین «مبادا این خاک بی رؤیا، مبادا این شهر بی‌غیرت»، «حجاب یعنی: خون‌بهای شهیدان» و «هر پریشان نظری لایق دیدار تو نیست»، ضمن ابراز انزجار از مهاجمان به نوامیس جامعه، خواهان رسیدگی قانونی به اقدام ددمنشانه اخیر که منجر به شهادت این ناهی از منکر گردید، شدند.

مرگ بر آمریکا؛ هیهات منا الذله؛ این گل پرپر از کجا آمده، زیارت امام رضا آمده؛ ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم و لبیک یا حسین (ع)، از دیگر شعارهایی بود که در این مراسم توسط تشییع‌کنندگان پیکر این شهید تکرار می‌شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل احساس مسؤولیت نسبت به ناموس مردم کوتاهی و بی‌توجهی داشته باشد و این شهید عزیز تابلوی روشنی از سیمای مردم ایران بود که عزت، شرف و غیرت را در مقابل افرادی که بی‌غیرتی، بی‌شرفی و بی‌عزتی را می‌خواهند رواج دهند، به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: این شهید عزیز، نه‌تنها شهید غیرت و مردانگی، که شهید ارزش‌ها است. وی افزود: مردم امروز با حضور پرشور خود در این مراسم، از افرادی که رسانه‌ها و فضای مجازی و ماهواره‌ای را در اختیار دارند می‌خواهند از ناموس‌داری و غیرتمندی این جوان عزیز و مردم غیور کشورمان عقب نمانند و بر این خط باطلی که رسانه‌های دشمن به آن دامن می‌زنند، خط بطلان بکشند.

این مراسم با اقامه نماز بر پیکر این شهید در حرم مطهر رضوی پایان یافت. گفتنی است پیکر شهید الداغی امروز در زادگاه خود شهر سبزوار تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است پیکر این شهید مطهر صبح سه‌شنبه (امروز) از مقابل مسجد جامع تاریخی سبزوار تا گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شود.

پیش‌تر نیز شامگاه روز یکشنبه مردم سبزوار با حضور در محل شهادت شهید حمیدرضا الداغی آن مکان را گلباران کردند.

از رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌های امنیت روانی تا بازدید رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا

روزنامه قدس در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امروز کارخانه‌ها و مراکز تولیدی، سنگر مبارزه و جهاد هستند» نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز کارخانجات و مراکز تولیدی، سنگر مبارزه با دشمنان، جهاد و دفاع از کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از کارگران نمونه استان خراسان رضوی که به مناسبت روز کارگر در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ جامعه بزرگ کارگری در جمهوری اسلامی را از نجیب‌ترین و افتخارآمیزترین اقشار جامعه دانست و اظهار کرد: تقدیم ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، گواهی از تعهد دینی، انقلابی و ملی این قشر است.

وی با اشاره به تحولات و چالش‌های ابتدای وقوع انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از جمله بخش‌های مهمی که گروهک‌ها، جریان‌های ضدانقلاب، ضددین و چپی در اوایل انقلاب برای آن‌ها سرمایه‌گذاری و به آنان طمع داشتند؛ حوزه «کارگری» بود، به طوری که می‌توان گفت جریان چپ تمام سرمایه خود را معطوف به کارگران کرده بود تا از این قشر پرجمعیت، پرانگیزه و مقبول جامعه برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره ببرد، اما هیچ توفیقی به دست نیاورد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این ۴۴ سال با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو بوده، اما هیچ گاه از حوزه کارگری دچار چالش نشده است، با وجود اینکه گروهک‌های ضدانقلاب برای این قشر برنامه‌ریزی و تلاش کردند تا از این حوزه انقلاب را دچار چالش کنند، اما هیچ گاه موفق نشدند که این نشان از دیانت، عقلانیت، تعهد دینی، انقلابی و ملی جامعه کارگری دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه درایت جامعه کارگری در کنار تقدیم ۱۴ هزار شهید، برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان این قشر است، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری چه در دوران پیش و چه پس از انقلاب همواره در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و جبهه حق بوده و در عرصه‌های مختلف به میدان آمده و مجاهدت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به اهمیت کار از منظر اسلام اشاره و ابراز کرد: اسلام به ما آموخته عمل صالح را نباید تنها معطوف به اعمال عبادی دید، بلکه تلاش برای کسب روزی حلال نیز یک عمل صالح است و این موضوع را پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) با سلوک و بیانات خود به ما آموخته‌اند.

از رسیدگی خارج نوبت به پرونده‌های امنیت روانی تا بازدید رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا

کد خبر 658304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.