۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
اجرای پویش کلاس مهربانی در مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پویش کلاس مهربانی در بیش از ۲۵۰۰ مدرسه استان به طور هم‌زمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین امیریان امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در برنامه زنگ پویش کلاس مهربانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌ها و اهداف ستاد دیه در دبستان حاج یدالله کیانی شهرکرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز کار بزرگی انجام می‌دهند، چراکه با دستان کوچک آن‌ها، زندانیان جرایم غیرعمد و مالی آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز پویش کلاس مهربانی در بیش از ۲۵۰۰ مدرسه استان به طور هم‌زمان برگزار می‌شود که سرشار از خیر و برکت است و ارزش دوچندان دارد.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز درباره لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثار بین دانش‌آموزان، گفت: از محل جمع‌آوری اقدامات خیرخواهانه دانش‌آموزان مقدمات آزادسازی زندانیان با جرایم غیرعمد و مالی را فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: از قطره قطره پول‌های دانش‌آموزان، پدران و مادران به آغوش فرزندان خود بازمی‌گردند تا برای بچه‌هایی که شاید همکلاسی همین دانش‌آموزان هستند، آرامش و آسایش ایجاد کنند. دانش‌آموزان به واقع آینده‌سازان مملکت هستند و از همین سنین باید با اخلاق و اصول انسانی آشنا شوند که امروز یکی از همین اصول انسانی و دینی با کمک به آزادی زندانیان در وجود این قشر نهادینه خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: هر انسان در هر مقطع از زندگی خود ممکن است با مسائل گوناگون مواجه شود که همه امتحان الهی است و در این بین افراد با روحیات بزرگ نقش مؤثری در کمک به هم‌نوع دارند و دانش‌آموزان برای داشتن این روحیه بزرگ تربیت می‌شوند.

وی با دعوت از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برای شرکت در جشن‌های گلریزان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد منتظر کمک‌های مردم هستند، همچنین دانش‌آموزان با کمک‌های کوچک و قدم‌های خود در امری بسیار بزرگ سهیم می‌شوند و از همین امروز برای داشتن روحیه بزرگ و معنوی تربیت می‌شوند که جامعه به این گونه افراد بسیار نیاز دارد و پویایی و نشاط و حرکت به سمت قله‌های ترقی با این اقدامات صورت می‌گیرد.

کد خبر 658303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.