بیش از یک میلیون ویزیت در سطح حوزه بهداشت چهارمحال‌وبختیاری انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: سال گذشته یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۹۴ ویزیت و مراقبت توسط پزشکان عمومی در سطح یک حوزه بهداشت این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی احمدی امروز _ دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه _ در همایش تجلیل از فعالان و حامیان سلامت استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به خدمات ارائه شده در طول سال گذشته از سوی فعالان حوزه سلامت برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامتی، اظهار کرد: پارسال یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۹۴ ویزیت و مراقبت توسط پزشکان عمومی در سطح یک حوزه بهداشت استان انجام شد که این امر با توجه به کمبود پزشک، کم نظیر بود اما محقق شده است. در سال گذشته ارائه خدمات دندان پزشکی در استان ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان مهم‌ترین برنامه حوزه سلامت استان، گفت: با حفظ سلامتی می‌توان سلامت نیروی فعال و نیروی کار را افزایش داد که افزایش سلامت نیروی کار منجر به افزایش بهره‌وری و افزایش تولید خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری افزایش سطح سلامت، سطح سواد سلامت و بهبود تغذیه و طرح جوانی جمعیت را از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت استان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌ها به خصوص آموزش زنان خانه‌دار و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت، دانش‌آموزان و دانشجویان برای ارتقای سلامت ضروری بوده، همچنین در راستای تأمین سلامت جامعه در بسیج خدمات نوروزی سال گذشته بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته در استان جمع‌آوری شده است.

وی درباره اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر استان هم‌زمان با سراسر کشور، گفت: این طرح در شهر فارسان آغاز شده است و با تأمین زیرساخت‌ها در ماه‌های آینده در شهرهای لردگان، فرخشهر، هفشجان، شهرکرد و بروجن آغاز خواهد شد.

احمدی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر بیش از ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در امسال تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می‌گیرند.

کد خبر 658293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.