لندن میزبان پارکی با زیرساخت‌های چوبی

گروهی از معماران بریتانیایی بخشی از پارک ریجنتز در لندن را از نو طراحی کرده و از چوب به عنوان ماده اصلی برای احداث زیرساخت‌های آن بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریجنتز پارک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فضاهای سبز سراسر لندن به‌شمار می‌رود که از محبوبیت بسیار بالایی در میان شهروندان و حتی گردشگران برخوردار است. این پارک بخش‌های متعددی را با طراحی‌های مختلف در بر گرفته است که هر بخش آن، طرفداران ویژه خود را به گذراندن اوقات فراغت در خود دعوت می‌کند.

به‌تازگی گروهی از معماران بریتانیایی با هدف ایجاد فضایی کاملاً سبز و پایدار، بخشی از ریجنتز پارک را از نو طراحی کرده‌اند و تخته‌های چوب را جایگزین مواد قبلی برای ایجاد زیرساخت‌ها و نیمکت‌های آن کرده‌اند. علاوه بر این، پاویون‌های جدیدی از چوب سراسر این بخش را فراگرفته است و جالب این‌که طراحی آن‌ها به طور قابل‌توجهی مفهوم پایداری را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

در مجموع سه پاویون بزرگ در فضای نوسازی شده پارک احداث شده است که تمام آن‌ها را گیاهان، مواد طبیعی و چوب فرا گرفته است. نیمکت‌های چوبی با سایبان‌های سبز بزرگ، فضاهایی بسیار دلنشین را برای گرد هم آمدن مردم و رهایی آن‌ها از شلوغی‌های مرکز لندن فراهم آورده و این در حالی است که مسیرهای سبز سراسر پارک جدید، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را برای مردم لذت‌بخش کرده است.

لندن، میزبان پارکی با زیرساخت‌های چوبی

جالب است بدانید که بخش نوسازی‌شده ریجنتز پارک در بخشی از آن با بیشترین نزدیکی به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس شهری قرار گرفته است و به همین دلیل، امکان بهره‌گیری راحت از وسایل نقلیه عمومی برای تردد به سمت این فضای زیبا وجود دارد.

معماران در طراحی سازه‌های چوبی پارک از تخته‌های نازک بهره گرفته‌اند که این قابلیت امکان خمیده کردن و ایجاد شکل‌های متنوع را برای سازه‌ها فراهم آورده است. نصب سنگفرش‌های شیشه‌ای متعدد در پاویون‌های پارک، امکان تماشای چشم‌اندازهای زیرزمین را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است و جالب‌تر این‌که مساحت پارک از غرب به شرق افزایش یافته است که این قابلیت نیز برای سازگاری با کاربری‌های متفاوت پارک، از گرد هم آمدن‌های چند نفری تا برگزاری رویدادهای گروهی را فراهم آورده است.

لندن، میزبان پارکی با زیرساخت‌های چوبی

کد خبر 658242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.