اصفهان و ویتنام به دنبال گسترش روابط بین‌المللی

استاندار اصفهان گفت: از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام استقبال می‌کنیم و امیدواریم روابط میان دو کشور با نقش‌آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دیدار با سفیر ویتنام در ایران اظهار کرد: در ایام گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان به استان ما سفر کرده‌اید؛ امیدوارم روزهای خاطره‌انگیزی را در اصفهان سپری کنید.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پیشینه تاریخ و فرهنگ ایران را دارد، خاطرنشان کرد: اصفهان از نظر تاریخ تمدنی نیز موقعیت فوق‌العاده‌ای در مرکز ایران دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: از نگاه ویژه‌ای که کشور دوست ما ویتنام به ایران دارد؛ بسیار خرسند و برای توسعه روابط میان دو کشور آماده هستیم.

وی مواضع ویتنام در عرصه‌های بین‌المللی را قابل تقدیر دانست و گفت: در سال‌های گذشته نگاه جمهوری اسلامی اینگونه بود که در یک برنامه‌ریزی متوازن با کشورهایی که نگاه مستقل و توانمندی در دنیا دارند، ارتباط وسیعی داشته باشد.

مرتضوی یادآور شد: وقتی به کارنامه مبادلات اقتصادی دو کشور نگاه می‌کنیم نمره خوبی به خود و شما نمی‌دهیم، امیدوارم این رفت‌وآمدها سبب شود تا شرایط برای ارتباط گسترده در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراهم شود.

وی با استقبال از برنامه‌ریزی و طرح‌های ابتکاری برای همکاری با کشور ویتنام افزود: امیدواریم روابط میان دو کشور با نقش آفرینی اصفهان، به شکوفایی برسد، در حال حاضر نیازمند یک برنامه جامع هستیم تا روابط میان دو کشور در حوزه‌های مختلف به شکوفایی برسد. کمیسیون اقتصادی میان دو کشور ظرفیت خوبی را برای این مهم فراهم می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این امکان را داریم تا در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری، فرهنگی، هنری و اقتصادی میزبان کشور ویتنام باشیم، معتقدیم کسی که به ایران بیاید و اصفهان را نبیند، ایران را ندیده است، بنابراین تاکید می‌کنم که از مقامات کشور ویتنام درخواست کنید تا به اصفهان سفر کنند و از ظرفیت‌های این استان مطلع شوند.

مرتضوی اظهار کرد: در سفری که نایب رئیس مجلس ویتنام به اصفهان داشت، پیشنهاد خواهرخواندگی میان اصفهان و شهر «هوشی مین» را ارائه کردیم و بر این پیشنهاد اصرار داریم.

لزوم گسترش همکاری‌های تجاری با اصفهان

کونوک هویی، سفیر ویتنام در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان اظهار کرد: از دیدار با استاندار اصفهان بسیار خوشحال هستم و باعث افتخار است که توصیف اصفهان را از زبان استاندار آن می‌شنوم.

وی افزود: اصفهان را بسیار دوست دارم؛ اصفهان غنی از میراث فرهنگی و صنایع دستی با ارزش است و معتقدیم اصفهان، نصف جهان است.

سفیر ویتنام با اشاره به فرارسیدن پنجاهمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام گفت: روابط میان دو کشور از سال ۱۹۷۳ شروع شده و این جشنی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد این روابط برگزار خواهیم کرد.

وی این جشن و رویداد را فرصت مناسبی برای دو کشور برای گسترش ارتباطات خود در زمینه‌هایی مختلف دانست و تصریح کرد: فرصت ملاقات مقامات عالی دو کشور ضمن این رویداد و امضای تفاهم‌نامه‌های مهم رقم خواهد خورد و به دنبال برگزاری یک جشن واقعی هستیم.

هویی با اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور ادامه داد: معتقدیم که همکاری‌های اقتصادی در سطح قابل قبولی نیست، از این‌رو کمیسیون مشترک و ارتباط کارآفرینان میان دو کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی درباره ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری گفت: در زمینه گردشگری نیز به دنبال توسعه روابط با اصفهان هستیم و این روابط می‌تواند بسیار راهگشا باشد. همیشه در حوزه گردشگری از اصفهان تعریف می‌کنم و سعی می‌کنم با توجه به فرهنگ غنی اصفهان این شهر تاریخی را به مردم کشورم معرفی کنم.

سفیر ویتنام اصفهان را شهری سرسبز، بزرگ، زیبا و فعال توصیف کرد و یادآور شد: معتقدیم اصفهان شهر بازرگانی و کار است، مقامات شهر «هوشی مین» در کشور ما مایل به برقراری ارتباطات بیشتر با اصفهان هستند و اگر اعلام آمادگی کنید، زمینه‌های این ارتباط را فراهم خواهیم کرد.

کد خبر 658211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.