بازدید بیش از ۶ هزار نفر از رویداد گردشگری "طبیعت محله من"

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از بازدید بیش از شش هزار نفر شامل چهار هزار و ۸۶۰ دانش آموز و بیش از یک هزار خانواده از دو گذر نهالستان و دامستان طرح "طبیعت محله من" در هفته اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و روابط عمومی منطقه دو شهرداری اصفهان، محمد صیرفی‌نژاد با اشاره به برگزاری برنامه اختصاصی هفته فرهنگی اصفهان در منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: منطقه دو شهرداری اصفهان در راستای حمایت از طرح‌های محله محوری و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های اختصاصی محلات، امسال در اقدامی متفاوت، با طراحی رویداد گردشگری در دل محلات منطقه با محوریت" طبیعت محله من" دو گذر نهالستان و دامستان را تعریف کرد.

وی افزود: معتقد هستیم برپایی چنین طرح‌هایی به شناخت بیشتر محلات و قابلیت‌های منطقه کمک می‌کند و می‌توان در مناسبت‌های مختلف با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کیفیت بهتر در راستای ارتقای روحیه نشاط جمعی شهروندان اقدام نمود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از اهداف رویداد فرهنگی گردشگری طبیعت محله من، پرورش و توسعه مهارت‌های ارتباطی و همچنین آشنایی هرچه بیشتر با محیط زیست و ایجاد روحیه مسئولانه در قبال حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان و زمین و توسعه پایدار بوده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: هرچه بازدید کنندگان بخصوص خانواده‌ها بیشتر از این نقاط بازدید کنند قاعدتاً با زیست بوم این منطقه، ظرفیت و نقطه عطف پیشرفت و سرمایه‌گذاری و ادغام زندگی شهری با دل طبیعت بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی بیش از ۳۰ غرفه در دو گذر نهالستان و دامستان ادامه داد: ما احساس می‌کنیم زندگی شهری و آپارتمان نشینی شهروندان را بسیار درگیر کرده به نحوی که از طبیعت محله بکر خود هم دور شده‌اند و باید به بهانه‌ای این نیاز به زندگی ساده و طبیعی را بازسازی و بازنمایی کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: هر چند تجربه نخستین برپایی نهالستان و دامستان با کمبودهایی همراه بوده است اما به نسبت استقبال خوبی از سوی مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها برای بازدید از این دو گذر شده و بیش از چهار هزار و ۸۶۰ نفر دانش‌آموز و بیش از یک هزار خانواده تا کنون از این دو مکان بازدید داشته‌اند.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: ما قصد داریم در آینده فعالیت‌های گردشگری حوزه کودک و خانواده را که می‌تواند با ایجاد یک زبان مشترک آسیب‌های ناشی از این شکاف نسلی را کاهش داده با استفاده از پتانسیل‌های منطقه‌ای و محلی توسعه دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: ما از پیشنهادات شهروندان و ایده‌های آنها در جهت شناخت پتانسیل‌های محله، جاذبه گردشگری و بوم گردی، خلاقیت‌ها، طرح‌های طبیعت محور استقبال و حمایت می‌کنیم.

کد خبر 658178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.