نقش مهم زنان خانه‌دار در بهینه‌سازی مصرف انرژی

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌های زیادی برای نقش‌آفرینی زنان به ویژه زنان خانه‌دار در بهینه‌سازی مصرف انرژی داریم.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی امروز در حاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران انگیزه سفر خود به قزوین را بازدید از دستاوردهای نیروگاه شهیدرجایی به مناسبت فرارسیدن روز صنعت برق دانست و اظهار کرد: برنامه‌های زیادی برای نقش‌آفرینی زنان به ویژه زنان خانه‌دار در بهینه‌سازی مصرف انرژی داریم و در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری در این حوزه حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق خیلی‌تبلیغ نشده، اضافه کرد: بنا داریم با برنامه مشاوران امور بانوان وزارت نیرو و شرکت توانیر در حوزه بهینه‌سازی مصرف آب، برق و گاز در خانواده‌ها حرکت خوبی ایجاد کنیم و شاهد مصرف بسیار بهتر انرژی در سال جاری و سال آینده باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با ذکر اینکه دولت ۳۰ برنامه برای مدیریت مصرف و بهینه‌سازی انرژی دارد، ادامه داد: این برنامه‌های توسط مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی طراحی شده تا بتوانیم به کمک زنان خانه‌دار این برنامه‌ها را در محیط خانه اجرا کنیم.

خزعلی تصریح کرد: در حوزه به‌کارگیری بانوان متخصص و نخبه در صنعت برق حرکت‌هایی انجام شده، اما این اقدامات هنوز خیلی‌کم است. با این حال بنا به دستور وزیر نیرو زنان در هیئت‌های مدیره شرکت‌های وزارت نیرو به‌کارگیری شدند و در ساختار وزارت نیرو نقش مشاوران بانوان تفاوت پیدا کرده و همچنین زنان ما جایگاه معاون وزیر و مدیرکل در مجموعه وزارت نیرو به دست آورده‌اند.

وی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست به‌کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی را به صورت جدی عملیاتی کنند و دولت هم شرکت زنان مدیر در شوراهای دستگاه‌های اجرایی را مصوب کرده است و در حال حاضر این اصل در بسیاری از دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش زنان در مدیریت شهرداری‌ها گفت: ارتباطاتی را با شهرداری‌ها و مشاوران شهرداری‌ها برای فعال‌سازی بانوان ایجاد کردیم و از شهرداری‌ها خواستیم که شهر را دوستدار خانواده طراحی کنند و شرایطی که برای زنان مادر فراهم کنند تا در شهر آرامش داشته باشند. البته این موضوع بیشتر مربوط به بخش‌های فرهنگی شهرداری‌ها می‌شود و همکاری باید بین فرهنگسرا و بخش‌های ستادی و برنامه‌ریز شهرداری‌ها شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 658171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.