تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری راه برون‌رفت از چالش‌های شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری تنها راه برون‌رفت از مشکلات متعدد مدیریت شهری در شهرها است که همچنان معطل مانده و مردم را از این خدمت‌رسانی یکپارچه محروم کرده است.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارتباط بین شوراها و شهرداری‌ها ذیل سه اصل تقنینی، نظارتی و تاسیسی منعقد می‌شود و شهرداری‌ها به‌عنوان بازوی اجرایی شوراها باید برای آن اقدام کنند؛ بدیهی است که اهداف مدیریت شهری در یک تعامل سازنده و قبول رویکردها تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: شهرداری در اراک یار دوازدهم شورا و تکمیل‌کننده پازل حرکتی شورا است و این شورا از مدیران و کارگزارانی بوده که سیاست‌های آن در راستای منافع مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: یکی از وجوه مترقی قانون اساسی کشور، شکل‌گیری انجمن شهرها و سپس شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بوده است، چراکه در نظام جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی به‌عنوان یکی از دلایل جانبی ذیل نظام مرکزی جمهوری اسلامی مطرح و تحقق‌بخش جمهوریت ما است که باید در شکل‌های مختلف خود را به منصه ظهور برسد و میزان مشارکت مردم در امور، لازمه آن است.

عین‌القضاتی ادامه داد: قانون اساسی نگاه مردم را در نظر گرفته است، برای مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری در سطح کلان کشور، در انتخاب رئیس‌جمهور و در انتخاب رهبری با کمک مجلس خبرگان و در مدیریت شهری با انتخاب اعضای پارلمان شهری از رأی و نظر مردم بهره می‌بریم.

وی اضافه کرد: آنچه پس از سال‌ها فعالیت شوراهای اسلامی شهر هنوز پاسخ درستی به آن داده نشده، پراکندگی اقدامات اجرایی در حوزه شهری است، لایحه مدیریت یکپارچه شهری همچنان معطل مانده و مردم را از این خدمت‌رسانی یکپارچه محروم کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: همان‌طور که در کشورهای توسعه‌یافته مشاهده می‌کنیم، اجرای قانون یکپارچه شهری منجر به افزایش سرعت پروژه‌ها، جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های انسانی و مادی، پاسخگویی مناسب و منطقی به نیازهای شهر و افزایش نسبی رضایتمندی مردم شده است؛ امیدواریم در هفته شوراها قانون مدیریت یکپارچه شهری هرچه سریع‌تر به تصویب برسد و راه برون‌رفت از چالش‌های متعدد شهری ایجاد شود.

کد خبر 658116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.