ورود تاکسی‌های الکتریکی به بخش حمل‌ونقل عمومی هانوی

مدیران بخش حمل‌ونقل عمومی هانوی، پایتخت ویتنام، در نظر دارند تاکسی‌هایی الکتریکی برای شهر خریداری کنند که ضمن برخورداری از قابلیت انتشار صفر کربن، کمترین صدا را حین حرکت تولید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از کمپانی‌های تولید خودروهای الکتریکی ویتنام از تأمین تاکسی‌های برقی برای پنج استان در ویتنام تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده است که در نظر دارد از این طریق، به تحقق اهداف صفر انتشار کربن در سراسر کشور کمک کند. در این راستا، به‌زودی تاکسی‌های الکتریکی بی‌شماری برای بخش حمل‌ونقل عمومی هانوی خریداری خواهد شد که امکان رزرو آن‌ها برای مسافران از طریق وبگاه شهر یا نصب نرم‌افزار ویژه‌ای روی تلفن‌های هوشمند که به‌طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، فراهم می‌آید.

مدیران هانوی در نظر دارند دسترسی به تاکسی‌های الکتریکی جدید شهر را در تمام فروشگاه‌های اصلی، فضاهای عمومی و جاده‌های سراسر شهر برای مردم فراهم بیاورند، ضمن این‌که قابلیت دسترسی به خدمات بیشتر این وسایل نقلیه عمومی از طریق نرم‌افزارهای ویژه‌ای برای کاربران ممکن خواهد شد. در واقع تاکسی‌های جدید که به تعداد ۶۰۰ دستگاه از دو نوع متفاوت وارد معابر پایتخت ویتنام خواهد شد، مسافران را در جاده‌ها و خیابان‌های مشخصی به مقصد خواهد رساند که آگاهی از مسیر حرکت هر یک از آن‌ها، از طریق یک نرم‌افزار تخصصی امکان‌پذیر خواهد شد.

ورود تاکسی‌های الکتریکی به بخش حمل‌ونقل عمومی هانوی

مدیران هانوی بر این باور هستند که ترویج استفاده از تاکسی‌های برقی می‌تواند نقش بسیار مهمی در پایداری شهری ایفا کند زیرا علاوه بر انتشار صفر کربن ناشی از تردد آن‌ها، با برخورداری از پیشرفته‌ترین خدمات، گرایش شهروندان را به جایگزین کردن آن‌ها با وسایل نقلیه شخصی سوق می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا اثربخش باشد. علاوه بر این، مسیرهای اختصاصی برای حرکت این خودروها، سرعت دسترسی به آن‌ها و تردد از طریق این وسایل نقلیه را افزایش می‌دهد که به دنبال آن، افراد بیشتری به رفت‌وآمد از طریق آن‌ها روی خواهند آورد. مهم‌تر از همه این‌که تولید حداقل صدا حین حرکت خودروهای الکتریکی جدید، آلودگی صوتی را در سراسر شهر کاهش خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان منجر شود.

ورود تاکسی‌های الکتریکی به بخش حمل‌ونقل عمومی هانوی

کد خبر 658043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.