گزارشی از ابتلا به «روتاویروس» در اصفهان نداشته‌ایم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تستی برای تشخیص این نوع از ویروس انجام نشده است و گزارشی از ابتلا به روتاویروس در اصفهان نداشته‌ایم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت ابتلاء به روتاویروس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در وضعیت آماری و بیماران تفاوتی نسبت به قبل نداشتیم و موارد قابل ملاحظه‌ای تاکنون از ابتلای به این ویروس نداشتیم، تستی هم برای تشخیص این نوع از ویروس انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل میوه‌های تابستانی و بهاری، عوارض گوارشی ناشی از خوردن این میوه‌ها و مواد غذایی نیز بیشتر می‌شود و این عوارض برای بزرگسالان و کودکان رخ می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی آزمایش‌های تشخیص روتاویروس و دیگر عوامل ایجاد بیماری انجام می‌شود که مراجعات و موارد ابتلاء به‌طور قابل ملاحظه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌هایی که به‌صورت روزانه برای ما ارسال می‌شود و استخراج می‌کنیم، اگر افزایش ناگهانی و قابل توجه داشته باشیم، به دنبال علت‌شناسی می‌رویم تا برای درمان هم اقدامات لازم را داشته باشیم.

عقدک ادامه داد: برای مثال اگر تعداد بستری روزانه ما از ۱۰۰ مورد به ۳۰۰ مورد برسد، به دنبال عامل بیماری می‌رویم، مانند اتفاقی که مدت‌ها پیش رخ داد و گزارش اسهال خونی افزایش یافته بود و علت آن نیز سرایت آلودگی‌های ناشی از فاضلاب به کاهوی کشت شده بود. به هر صورت چنین اتفاقی در حال حاضر برای اصفهان رخ نداده و گزارشی از این بیماری نداشته‌ایم.

کد خبر 658023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.