افتتاح اولین موزه تخصصی نگارگری در اصفهان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح و آغاز به کار اولین موزه تخصصی نگارگری و هنرهای تجسمی در اصفهان خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: اولین موزه تخصصی نگارگری در اصفهان توسط بخش خصوصی و با مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت هنر نگارگری در سطح استان و فعالیت قابل قبول هنرمندان برجسته در این رشته همچنین نبود مکانی برای نمایش این آثار فاخر، این موزه به مساحت بیش از ۴۵۰ مترمربع و با هدف معرفی تخصصی آثار هنرمندان نگارگری استان به مدیریت حسین قانعیان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: این موزه به‌منظور نگاه به موضوع هنرهای تجسمی به‌خصوص نگارگری و اهمیت آن در میان مردم و وجود هنرمندان تراز اول این رشته اصیل ایرانی افتتاح شده است، لذا نگاهی که به این رشته شده، یک نگاه تخصصی است و سعی شده است تا به کمک آثار نگارگری در گالری ثابت موزه همچنین نمایش آثار هنرمندان برگزیده این رشته در نمایشگاه موقت، آثار هنرمندان هرچه بهتر معرفی شود.

موزه تخصصی نگاه توسط بخش خصوصی و در محل ضلع شرقی گذر تاریخی و فرهنگی چهارباغ عباسی افتتاح شد و آماده خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان به هنر اصیل نگارگری است.

کد خبر 658014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.