۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
اقتصاد روستایی باید تقویت شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت:بازگشت به اقتصاد روستایی می‌تواند راهکار مناسبی برای عبور از شرایط نامناسب اقتصادی بر اثر تحریم‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: از هر نظر نسبت به بقیه شهرستان‌های استان، شهرستان فارسان مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفته و روند توسعه در این شهرستان بسیار کند است. 

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز درمانی شهرستان فارسان پاسخگوی مشکلات مردم نیست باید تجهیزات این مراکز به‌روز و از پزشکان متخصص در این مراکز استفاده شود و تعداد پایگاه‌های اورژانس این شهرستان افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی دیم مردم شهرها و روستاهای شهرستان فارسان در زمین‌های منابع ملی قرار گرفته است و مسئولان ذیربط مردم را تحت فشار گذاشتند که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی سد گوجان، تکمیل سد جونقان، باباحیدر و تعویض شبکه‌های آب شرب شهرهای شهرستان فارسان و حقابه روستاهای بالای سد باباحیدر گفت: جایگاه شوراهای اسلامی که نمایندگان مردم هستند باید حفظ و عملکرد مثبت آن‌ها رسانه‌ای شود؛ شوراها نماد مردم سالاری و مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها هستند و باید از همه‌ظرفیت‌ها برای تقویت این نهاد استفاده شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بازگشت به اقتصاد روستایی می‌تواند در وضعیت فعلی راهکار مناسبی برای عبور از شرایط نامناسب اقتصادی بر اثر تحریم‌ها باشد و سوق دادن تسهیلات به‌سمت روستاها یکی از برنامه‌های اثر گذار بوده که لازم است به‌صورت جدی در استان دنبال شود.

وی با اشاره به کوهستانی بودن استان چهارمحال‌وبختیاری و آمار بالای تصادفات به‌ویژه در فصول سرد سال اضافه کرد: تبدیل چهار خطه شهرکرد _فارسان به شش خطه و تأمین ماشین‌آلات راهداری و راهسازی در این محور باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان آن داریم.

کد خبر 658011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.