مشارکت ۴۰ درصد دانش‌آموزان اصفهان در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان داغ

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از مشارکت بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان در فعالیت‌های اوقات فراغت در تابستان سال گذشته خبر داد و گفت: حدود ۳۵۲ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز در این فعالیت‌ها شرکت کردند، بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان است که این آمار بر اساس تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نم‌نبات امروز - یکشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه - در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: پس از دو سال تعطیلی فعالیت‌های تابستانی به دلیل کرونا، در سال گذشته برنامه تابستان داغ اجرا شد که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۱۰۰ پایگاه تابستانی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: حدود ۲۸۲ پایگاه از این تعداد ثابت هستند به این معنا که در طول سال نیز به فعالیت ادامه می‌دهند اما فصل تابستان اوج برنامه‌های آنها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از مشارکت بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان در فعالیت‌های اوقات فراغت در تابستان سال گذشته خبر داد و افزود: حدود ۳۵۲ هزار و ۷۹۳ دانش‌ آموز در این فعالیت‌ها شرکت کردند بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان است که این آمار بر اساس تعداد نفرات ثبت نام شده به دست آمده است.

نم‌نبات یکی از دلایل استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته را اجرای طرح جبران عقب ماندگی تحصیلی دانست و گفت: در حوزه‌های پرورشی و پایگاه ثابت هیچ ابلاغ اعتباری از سوی مجموعه‌های دولتی اختصاص نیافت و تنها وزارت آموزش و پرورش ۳۰ میلیون تومان اختصاص داد که مبلغی بین پایگاه‌ها توزیع شد بنابراین بخش اصلی فعالیت‌ها با کمک‌های مردمی انجام شد.

وی بار اصلی برنامه‌های اوقات فراغت امسال را در حوزه پرورشی اعلام کرد و گفت: در زمینه فعالیت پایگاه‌ها و مدارس برخی فرایند و رویداد تعریف شده از جمله اینکه با توجه به فرارسیدن اعیاد و ماه محرم، اوقات فراغت امسال را تابستان ولایت نامگذاری کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان یکی دیگر از برنامه‌های اوقات فراغت را حمایت از مساجد معرفی کرد و ادامه داد: در ایام محرم سال گذشته ۱۹۲ مدرسه در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته و امسال نیز در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم علاوه بر اینکه تاکنون ۲۷۰ مدرسه در اختیار مجموعه‌های فرهنگی بسیج قرار گرفته است.

نم‌نبات استفاده از مدارس برای انجام این فعالیت‌ها را باعث تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دانست و تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی دارای مجوز در تابستان می‌توانند از امکانات مدارس استفاده کنند.

کد خبر 658006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.