چهارمحال‌وبختیاری بیشترین تلفات انسانی در جاده‌ها را دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: این استان با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد اما شاهد تشدید حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در جاده‌های آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: چهار چراغ چشمک زن در سه راهی‌های چاله‌گاه، باغ بهزاد، سیله و مرادان بلاتکلیف مانده است که باید سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد تا شاهد سوانح کمتری در این راه‌ها باشیم.

وی افزود: برای جاده آلونی _ ده‌صحرا_ جوانمردی اعتباری به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال به‌منظور تعریض و بهسازی در نظر گرفته شد اما پیمانکار آن هنوز مشخص نشده است و انتظار داریم تسریع در این امر صورت گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این شهرستان در کریدور جنوب به مرکز کشور قرار گرفته است و بیشتر جابجایی کالاها از این جاده به‌ویژه قسمت ده‌سیله _جوانمردی_ گوشکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: جاده ده‌سیله به گوشکی بلاتکلیف مانده و پیمانکار ترک فعل کرده است لذا باید به‌منظور جلوگیری از تصادفات مکرر در این جاده، این موضوع باید بررسی و مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تونل‌های چاله‌گاه می‌توانند کمک زیادی برای کمتر شدن سوانح رانندگی و کوتاه شدن مسیر بروجن به خانمیرزا شوند اما این پروژه متوقف شده است و انتظار می‌رود عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود.

باقری با اشاره به استقرار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان، تجهیز راهدارخانه، تأمین نیروی انسانی در شهرستان، آغاز عملیات اجرایی جاده آنتنی روستای جغد فارسان در بخش ارمند با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ریال و تعریض و بهسازی محور مواصلاتی سه راهی ارمند تا بوگر گفت: پیگیری و اختصاص ادارات شهرستانی به خانمیرزا ضروری است و به‌رغم اختصاص نمایندگی ادارات به شهرستان به‌دلیل کمبود نیرو، امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات کافی همواره با مشکل مواجه هستیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خانمیرزا و بخش ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند ضمن بازدید میدانی، نسبت به رفع مشکلات و بازنگری این طرح اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا، افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری و اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به‌صورت ویژه برای زیرسازی آسفالت روستاها واریز شود.

باقری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، با این وجود شاهد تشدید حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح این استان هستیم.

کد خبر 658001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.