نقش ممتاز اصفهان در کنترل و مدیریت حوادث کشور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران برای زلزله و معین هشت استان دیگر است که این نقش ممتاز اصفهان در کنترل و مدیریت حوادث را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت ماه_ در افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان، اظهار کرد: در قانون مدیریت بحران کشور ۵۳ مخاطره قابل وقوع در کشور شناسایی شده است که ۴۲ مخاطره از آنها امکان وقوع در استان اصفهان را دارد.

وی ادامه داد: در این راستا طرح مطالعاتی شناسایی، برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌ها و تاکتیک‌های لازم در قالب اجرای طرح پیشگیری و کنترل بحران در استان در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از این مخاطرات سیل، زلزله و خشکسالی به عنوان مهم‌ترین حوادث طبیعی و حریق به عنوان مهم‌ترین حادثه انسان‌ساز مشخص و در قانون دستگاه‌های موظف برای مدیریت آن تعیین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران برای زلزله و استان معین هشت استان دیگر است که این نقش ممتاز اصفهان در کنترل و مدیریت حوادث را نشان می‌دهد.

شیشه‌فروش اظهار کرد: مجموعه اقدامات متنوعی در زمان‌های مختلف همچون سیل، زلزله و بارش برف در استان‌های معین توسط سازمان آتش نشانی اصفهان انجام گرفته، این کمک شامل تجهیزات و نیروی انسانی متخصص توسط سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان بوده است.

وی از سازمان شهرداری‌های کشور چابک‌سازی نیروی متخصص، در اختیار گذاشتن امکانات متناسب با مأموریت‌ها و اقدامات برای آتش‌نشانی شهرداری اصفهان را خواستار شد و گفت: تقویت نیروی انسانی در سازمان‌های آتش‌نشانی، خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان فرسوده آتش‌نشانی از جمله درخواست‌های دیگر از سازمان شهرداری‌های کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جاری بودن زاینده رود در این ایام، ادامه داد: مطالبه اصلی مردم اصفهان و مسئولان از وزارت نیرو این است که رودخانه زاینده رود به عنوان شاهرگ حیاتی شهر استان به صورت دائمی احیا شود در واقع طرح احیای زاینده رود و اجرای حقابه‌های زیست‌محیطی کشاورزان و محیط‌زیست از جمله مهم‌ترین مطالبات اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر و مؤثر نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در سیل خوزستان و اقصی نقاط کشور تنها بخشی از خدمات آتش‌نشانان این شهر است، از این رو تقویت نیروی انسانی، تجهیز و خرید تجهیزات خواسته اول و آخر ما است.

کد خبر 657993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.