لزوم نصب سیستم‌های سرمایشی در اتوبوس‌های تهران

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی اتوبوس‌ها، از معاونت حمل‌ونقل و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران درخواست می‌کنم که نسبت به رفع موارد مطرح شده اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با تبریک فرارسیدن روز خلیج فارس و سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: شوراها نماد مشارکت مردم در امور شهری و روستایی است که باتدبیر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تشکیل شده است، امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور شاهد توسعه و آبادانی بیش از پیش کشور باشیم.

وی با بیان اینکه خط بی‌آرتی میدان راه‌آهن_تجریش که در خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تردد دارد و اغلب شهروندان نیز از آن استفاده می‌کنند، به طور مستقیم فعالیت ندارد، افزود: این اتوبوس‌ها در دو مسیر راه‌آهن_پارک‌وی و از آنجا به میدان تجریش تردد می‌کنند که همین امر موجب معطلی ۴۰ دقیقه‌ای مسافران در ایستگاه پارک‌وی می‌شود. در حالی که در گذشته اتوبوس‌های این مسیر به صورت مستقیم تا ایستگاه تجریش تردد داشتند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه از ساعت ۲۱:۳۰ نوع اتوبوس‌های سطح شهر تغییر می‌کند و اتوبوس‌های قدیمی جایگزین می‌شود، گفت: در این اتوبوس‌ها بخش بانوان از آقایان تفکیک نشده و این موضوع موجب ایجاد مشکلات متعددی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی اتوبوس‌ها، از معاونت حمل‌ونقل و مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی تهران درخواست می‌کنم که نسبت به رفع موارد مطرح شده اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهد.

نجفی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت شهربان حریم‌بان خاطرنشان‌کرد: اگر طبق مصوبه مجلس این افراد مشمول تبدیل وضعیت هستند، هرچه‌سریع‌تر اقدامات لازم و قانونی انجام شود و اگر مشمول نمی‌شوند نیز به‌طور کامل اطلاع‌رسانی شود، چراکه بر اساس شواهد از مدت‌ها پیش مدارک از این افراد گرفته شده و هیچ پاسخ قاطعی به آنان داده نشده است، لذا از معاونت برنامه‌ریزی درخواست می‌کنم، پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری اظهار کرد: طبق گزارش شهروندان مطلع شدیم که در زمین مجاور ساختمان دانشگاه تهران ساخت‌وساز انجام شده است که بررسی بازرسان کمیسیون شهرسازی بیانگر آن است که ساخت‌وساز انجام شده بدون دریافت مجوز از شهرداری بوده و مراحل قانونی نیز طی نشده است.

وی ادامه داد: در قسمت شرقی این ملک گذری وجود دارد که دانشگاه آن را تصرف کرده است، همچنین بر اساس بررسی‌ها ستون‌های همکف ملک نصب شده و مراحل قانونی را طی نکرده است که مشکلات قانونی به همراه دارد.

کد خبر 657976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.