بانک اطلاعاتی دقیقی در حوزه مشاغل مزاحم اراک نداریم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در سال های اخیر هیچ بانک اطلاعاتی مستندی برای شناسایی مشاغل مزاحم و غیربهداشتی سطح این کلان‌شهر و پیگیری اخطارهای صادر شده ایجاد نشده است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روند ساماندهی مشاغل مزاحم شهر اراک در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی این شهر بررسی شد، اظهار کرد: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ابتدا باید از ایجاد مشاغل مزاحم در شهر جلوگیری شود و در صورت شناسایی این مشاغل در شهر باید اخطارهای لازم داده شود و اقدامی جدی صورت داده شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر هیچ بانک اطلاعات مستندی برای شناسایی مشاغل مزاحم و غیربهداشتی اراک شکل نگرفته است و آمار و اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست، افزود: در حال حاضر بعضی مشاغل مزاحم خودرویی در خیابان‌های طالقانی، شریعتی، سیدالشهدا (ع)، شهدای اراک و مبادی ورودی و خروجی شهر در حال فعالیت هستند که موجب آلودگی‌های زیست‌محیطی، صوتی و بصری شده‌اند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به تأثیر مشاغل مزاحم در کاهش زیست‌پذیری شهر تصریح کرد: شهرداری موظف است با کمک اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و اداره کل اوقاف که مالک بخشی از زمین‌های شهری هستند، مکان مناسب برای انتقال مشاغل مزاحم را فراهم آورد.

وی ادامه داد: مشاغل مزاحم و آلاینده همچنان در خیابان‌ها به‌ویژه در محله‌های مسکونی حضور دارند و باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شوند، از همین‌رو در کمیسیون نظارت شهرداری گزارش‌هایی را درباره پیگیری اخطارهای داده شده، ارائه داد که این گزارش‌ها شفافیت و دقت لازم را ندارد.

میرنظامی گفت: بر اساس اطلاعات تخمین زده شده، ۲۰۰ شغل آلاینده در خیابان شریعتی وجود دارد که از شهرداری خواسته‌ایم ابتدا برای انتقال این مشاغل به شهرک خودرو گام بردارد و سپس به شکل محوری و مرحله به مرحله مشاغل مزاحم در دیگر خیابان‌های شهر را انتقال دهد.

وی تصریح کرد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم لایحه و پیشنهاد خود را در زمینه انتقال سایر مشاغل مزاحم مانند مصالح فروشی‌ها به شورای اسلامی شهر اراک ارائه دهند و با محوریت زمین ۱۲۰ هکتاری منابع طبیعی برای ساماندهی این مشاغل نیز اقدام کنند.

کد خبر 657918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.