از دستگیری قاتل مادربزرگ تا کشف جسد نوزاد در شوش

دستگیری قاتل مادربزرگ، دستگیری شوهر همسرکش قبل از خروج از کشور، کشف جسد نوزاد در شوش، کشف جسد یک مرد در حمام قدیمی قوچان و قتل خونین در تهرانپارس را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز شنبه سیزدهم اسفند سال گذشته، قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو از قتل زن سالخورده‌ای در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در طبقه همکف این ساختمان سه طبقه در خیابان شهید مدنی با جسد زن ۸۳ ساله‌ای به نام گوهر روبه‌رو شدند که با اصابت جسم سختی به سرش به قتل رسیده بود.

تحقیقات مأموران نشان داد ساختمان متعلق به مقتول است و وی چند سالی است در آنجا تنها زندگی می‌کند. مأموران مجسمه گچی خونینی را کشف کردند که مشخص شد قاتل با آن زن سالخورده را به قتل رسانده است. در بررسی‌های بعدی مشخص شد عامل قتل، دو دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه تسویه هوا را از خانه مقتول سرقت کرده است.

یکی از همسایه‌ها گفت: گوهر در این ساختمان تنها زندگی می‌کرد و من هر روز او را جلوی خانه‌اش می‌دیدم. دو روز بود از او بی‌خبر بودم، به همین خاطر نگرانش شدم و موضوع را به پلیس خبر دادم. البته او دو دختر و چند نوه هم دارد که به خانه‌اش رفت و آمد می‌کنند.

مأموران پلیس در بررسی‌های فنی اثر انگشت ضارب را از روی مجسمه گچی به دست آوردند و برای شناسایی قاتل به اداره تشخیص هویت فرستادند. در حالی که دو ماه از حادثه گذشته بود، مأموران پلیس به رد پای نوه مقتول به نام شهاب رسیدند که مشخص شد وی یک روز قبل از کشف جسد در نزدیکی خانه مادربزرگش دیده شده است.

بدین ترتیب شهاب بازداشت و به اداره پلیس منتقل شد. وی در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد، اما وقتی اثر انگشت وی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد اثر انگشت به جا مانده در صحنه حادثه با اثر انگشت او یکی است، با اظهار پشیمانی به قتل مادربزرگش اعتراف کرد.

متهم ۳۱ ساله که مدعی است دو مدرک فوق‌دیپلم کامپیوتر و قالی‌بافی دارد، در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. او در اعترافات خود می‌گوید: من قصد قتل نداشتم و آن روز هم اتفاقی این حادثه رخ داد. من دل خوشی از مادر بزرگم نداشتم، اما هیچ‌وقت هم تصمیم به قتل او نگرفته بودم. من چند سالی است بیماری عصبی دارم و قرص مصرف می‌کنم و زمانی هم که عصبی می‌شوم اشیا را به سوی افراد پرت می‌کنم. روز حادثه هم عصبانی شدم و مجسمه گچی را به طرف مادربزرگم پرت کردم.

مدت طولانی بود مادربزرگم را ندیده بودم و روز حادثه به دیدنش رفتم. او وضع مالی خوبی داشت و خیال می‌کرد من به خاطر اموالش به خانه‌اش رفته‌ام. وقتی مرا دید اول تعجب کرد و بعد هم به مادر مرحومم و فرزندان خودش فحاشی کرد و گفت باید آرزوی ارث مرا به گور ببرید. می‌گفت من تمام اموالم را با خودم به قبرستان می‌برم، اما به نوه‌هایم و دخترانم نمی‌دهم. وقتی مادرم را فحش داد، عصبانی شدم و مجسمه را به سویش پرت کردم.

دستگیری شوهر همسرکش قبل از خروج از کشور

سرهنگ سیدعلی مهدیان؛ فرمانده انتظامی شهرستان دشتی، اظهار کرد: در پی گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک خانم میانسال تبعه افغانستان در منزل مسکونی خود واقع در شهر کاکی، موضوع در دستور کار افسران پلیس آگاهی و مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی کارآگاهان، احتمال قتل عمد قوت گرفت و با تحقیقات تکمیلی، انگشت اتهام به سوی همسر متوفی که با یکدیگر سابقه درگیری و اختلاف داشتند، نشانه رفت. کاراگاهان پلیس آگاهی با همکاری مأموران پلیس آگاهی شهرستان بم در استان کرمان، موفق شدند متهم که تبعه افغانستان بود و قصد خروج از کشور را داشت، ظرف ۲۴ ساعت در مخفیگاه خود در شهر بم شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم به قتل اعتراف و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرد و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف جسد نوزاد در شوش

عارف شرهانی؛ سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۵۰ امروز از طریق تماس با سامانه ۱۱۵، مرگ مشکوک یک نوزاد در خیابان عدالت شهر شوش اطلاع‌رسانی شد و پس از گزارش پیدا شدن این نوزاد فوت شده در این خیابان، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام و جسد این نوزاد پسر به سردخانه گلزار شهدای این شهر انتقال یافت.

کشف جسد یک مرد در حمام قدیمی قوچان

سرهنگ محمد طبسی؛ فرمانده انتظامی قوچان، اظهار کرد: ظهر امروز در پی تماسی از سوی یکی از شهروندان مطلع شدیم که فردی در حمام قدیمی قوچان فوت کرده است. جنازه کشف شده مربوط به مردی حدود ۴۰ ساله و بررسی‌ها نشان می‌دهد یک روز از فوت این مرد گذشته است.

وی اظهار نظر در خصوص علت خونریزی چهره متوفی را منوط به گزارش پزشکی قانونی دانست و افزود: ممکن است علت این موضوع، گذر زمان باشد.

قتل خونین در تهرانپارس

ساعت ۲ بامداد امروز شنبه نهم اردیبهشت‌ماه، جسد مرد جوانی کنار سطل زباله یک پارک در محله تهرانپارس از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تیم تشخیص هویت به‌همراه قاضی امیرحسین علیمردان؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان مواجه شدند که هدف ضربات جسم سخت و نوک‌تیز قرار گرفته بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت که مرد جوان در مکان نامشخصی به قتل رسیده است و جسد توسط عامل جنایت به این خیابان منتقل شده است.

توجه کارآگاهان که در جریان تحقیقات به ساختمان نیمه‌کاره اطراف صحنه جنایت جلب شده بود، باعث شد آنها پای در آنجا بگذارند و با آثار خون مواجه شوند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت. بدین ترتیب مسئول کارگران ساختمان نیمه‌کاره هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مقتول را نمی‌شناسم و از ماجرا خبر ندارم. آثار خونی هم که در این‌جا وجود دارد به‌دلیل ذبح مرغ برای خورد و خوراک کارگران ساختمان است و ربطی به قتل مرد جوان ندارد.

پس از تأیید صحت ادعای مسئول کارگران ساختمان نیمه‌کاره در نزدیکی صحنه وقوع قتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی از سوی قاضی جنایی مأموریت یافتند برای شناسایی عامل این جنایت هولناک دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان موردنظر را هدف بازبینی قرار دهند و اقدامات اطلاعاتی را کلید بزنند.

با دستور قاضی امیرحسین علیمردان؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر و تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت هولناک وارد عمل شده‌اند.

کد خبر 657911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.