تقویت زیرساخت‌های تفریحی، اثری ماندگار از فعالیت شورای ششم اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تفریح و نشاط شهری عدد قابل توجه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان را در بودجه امسال به خود اختصاص داده است، گفت: امیدواریم یکی از آثار ماندگار در دوره مدیریتی شورای ششم، تقویت زیرساخت‌های تفریحی باشد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طرح شفافیت یکی از جامع‌ترین و نخستین طرح‌های این دوره از مدیریت شهری در کشور بود، اظهار کرد: برای نخستین‌بار شاهد شفافیت آرای یک جمع شورایی در شوراها و مجلس شورای اسلامی هستیم و منع به‌کارگیری بستگان، شفافیت سفرهای خارجی، شفافیت قراردادها و ۲۵ بندی که شامل این طرح می‌شود، گامی بلند برای حرکت مجموعه‌های اداری و نهادهای عمومی کشور به سمت شفافیت بود.

وی افزود: حوزه شفافیت، سلامت اداری، تسهیل فرایندها و مبارزه با مفاسدی که بیشتر سالم‌سازی فضای اداری است، به‌طور قطع برای شورا یک موضوع مهم است و امسال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید هدف‌گذاری جدی‌تری داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر اینکه شعار سال به‌عنوان مسئله اصلی، ما را به‌سمت موضوع اقتصاد هدایت می‌کند، در دومین سالی که شوراها و این دوره از مدیریت شهری، بودجه شهرداری را تصویب کرده است، در چند حوزه هدف‌گذاری جدی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های شورا به شهرداری اصفهان در مسیر ترسیم شده بودجه ۱۴۰۲ کمک خواهد کرد، گفت: نخست در حوزه‌های فرهنگی نگاه ویژه‌ای به موضوع جنگ شناختی و توجه ویژه به جوانان و نوجوانان شده است.

صالحی با اشاره به حوزه اقتصاد تاکید کرد: برای اداره شهر علاوه بر اینکه باید آن را با یک مدل اقتصادی مناسب که ضد تورم باشد و در عین حال به رونق کسب‌وکارها، تولید و حمایت از پیمانکارانی کمک کند که نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان فعالیت عمرانی در شهر اصفهان انجام خواهند داد، باید الگوهای جدیدی در برنامه داشته باشیم تا نبض اقتصاد شهر به‌خوبی بزند و تأثیر آن را در کنترل تورم شاهد باشیم و در تقویت تولید با روش‌های جدید ابزارهای مالی و سرمایه‌ای بتوانیم در این مسیر برای اداره شهر گام برداریم.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی تجربه بسیار خوب رشد پنج برابری حمایت از مراکز فرهنگی و فعال‌شدن مجموعه‌های فرهنگی را در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل داشتیم که از این ظرفیت فعال شده باید برای تقویت بنیان‌های اجتماعی شهروندان به‌ویژه بنیان خانواده و در عین حال حرکت به سمت توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حوزه‌های تخصصی شهر نیز بر موضوعاتی همچون خدمات شهری و حمل‌ونقل تاکید داریم که باید با قدرت، کلان‌پروژه‌هایی که در شهر وجود دارد در حوزه استحصال انرژی‌های پاک، حوزه حمل‌ونقل ریلی و رینگ چهارم ترافیکی پیش رود تا بتوانیم رسالت اساسی مجموعه مدیریت شهری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تفریح و نشاط شهری عدد قابل توجه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان را در بودجه امسال به خود اختصاص داده است، گفت: امیدواریم یکی از آثار ماندگار دوره مدیریتی شورای ششم مقوله تقویت زیرساخت‌های تفریحی باشد؛ سال ۱۴۰۲ رسیدن به یکی از قله‌های بلند شهری، بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه خواهد بود.

کد خبر 657841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.