رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب انتشارات شهرداری اصفهان

معاون اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هشت عنوان کتاب شامل: ریشه‌ها، این داستان آخرش خوشه و اطلس آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان، از محصولات اداره امور اجتماعی سازمان شهرداری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی سینایی‌پور امروز_نهم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم «چهل‌پنجره» اظهار کرد: هشت عنوان کتاب از اداره امور اجتماعی سازمان شهرداری رونمایی خواهد شد، ریشه‌ها که حاصل مجموع آثار برگزیده از جشنواره ملی عکس ریشه‌ها است که در آذرماه سال قبل در ۱۰ زیرشاخه با موضوع چالش‌ها در حوزه سالمندی برگزار شد، حدود سه هزار و ۵۰۰ تک عکس و ۸۹ مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال شد که در پایان حدود ۶۰ اثر برگزیده و در کتابی تحت عنوان ریشه‌ها جمع‌آوری شد. استان اصفهان با نرخ رشد ۱۲ درصدی در حوزه سالمندی روبه‌رو است که بالاتر از میانگین کشوری است، وظیفه ما تشویق مردم به دانستنی‌ها در حوزه سالمندی است.

رونمایی از ۸ عنوان‌ کتاب از اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان

وی با اشاره به کتاب این داستان آخرش خوشه، ادامه داد: این کتاب مجموعه‌ای از آثار گرافیکی هنرمندان اصفهانی در یک کارگاه سه روزه در زمینه جوانی جمعیت و تعالی خانواده است که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، آثار زیادی خلق شد و در نهایت ۵۷ اثر در کتابی تحت عنوان این داستان آخرش خوشه به چاپ رسیده، کیفیت آثار در سطح ملی است.

معاون اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به هدف ارائه این کتاب، تصریح کرد: موضوعات جوانی جمعیت در شهر اصفهان و به طور کلی در کشور بسیار پیچیده است، تولید محتوا در این زمینه بسیار ضعیف است، اغلب محتوا در فضای سخنرانی و گفت‌گو است اما ارائه این آثار در غالب هنر بسیار مهم است، در این حوزه بر لبه تیغ حرکت می‌کنیم، جامعه به سمت سالمندی خواهد رفت اما احتمالاً به سمت جوانی جمعیت حرکت نکنیم، این چالشی در حوزه‌های فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به کتاب اطلس آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان گفت: این اثر نام اختصاری شش اطلس شهری و ۹۰ اطلس محله‌ای است، اطلس‌های آمایش مشارکت اجتماعی شهر اصفهان، نهاد خانواده، وضعیت اجتماعی زنان، وضعیت سلامت، وضعیت امنیت اجتماعی و فرهنگ شهروندی نام این اطلس‌ها است، این کتاب‌ها کتاب‌های نخبگانی است و انتشارات عمومی نخواهد داشت‌.

سینایی تصریح کرد: این کتاب‌ها داده‌ها و آمارهای تحلیلی در زمینه‌های ذکر شده است، مزیت اطلس‌ها مدل‌سازی است، در کشور با حوزه آمار و داده مواجه هستیم که بعضاً خام هستند، این داده‌ها در فهم‌پذیری شهر در کنار مدل‌های ارائه شده بسیار کمک کننده هستند.

رونمایی از ۸ عنوان‌ کتاب از اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان

کتاب آثار تخریب شده اصفهان در دست چاپ است

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: ۱۰ عنوان کتاب تهیه شده که هر عنوان این کتاب‌ها به بخشی از اصفهان اختصاص دارد، در زمینه کبوترخانه‌ها کتابی تحت عنوان بهشت کبوتران، در خصوص محله جلفا کتابی به اسم میراث کوچه شاهانه به چاپ رسیده، هر فردی که به اصفهان سفر کرده و روایتی از این شهر ارائه داده سعی شده به شکلی خاص قرار داد شود تا برای آینده مرجعی کامل باشد.

وی تصریح کرد: ۱۰ جلد کتاب دیگر هم در همین زمینه در دست تهیه داریم که بناهای دیگر را هم دربرمی‌گرد، یکی از کتاب‌ها به آثار تخریب شده اصفهان می‌پردازد.

رونمایی از ۸ عنوان‌ کتاب از اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان

تحویل ۱۸۰ هزار جلد کتاب به آموزش و پرورش

سید مهدی سجادزاده، معاون توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۱۰ عنوان از ۴۰ کتابی که امروز رونمایی می‌شود مربوط به اداره توسعه فرهنگ شهروندی است که این نشان از اهمیت حوزه انتشارات در اداره توسعه فرهنگ شهروندی دارد.

وی گفت: شعار این دوره ما فرهنگ شهروند و شهروند فرهنگی است، انتظار می‌رود در حوزه انتشارات فعال باشیم، در حوزه کلاس شهر که یکی از برندهای ما در اداره فرهنگ شهروندی است، امسال ۱۸۰ هزار جلد کتاب تحویل آموزش و پرورش شده و در کنار آن‌ها یک سری برنامه در حاشیه کلاس‌های شهر برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها بحث جشنواره شعر و داستان شهر من است‌.

کد خبر 657827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.