لزوم استفاده از ابزار کاهنده معاملات سوداگرانه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از برخی ابزار برای کندکردن معاملات سوداگرانه در همه کشورهای دنیا گفت: مالیات بر سوداگری و مالیات بر عایدی سرمایه دو مورد از این ابزارها است که اکنون مجلس آنها را پیش برده است.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن اظهار کرد: مجلس هنوز لایحه‌ای در این زمینه دریافت نکرده است، این موضوع باید در هیئت دولت تصویب شود و سپس به دست دولت برسد و با توجه به اینکه نمایندگان مجلس در فرایند تبیین مالیات بر عایدی قرار نداشتند، پس از دریافت لایحه آن‌را بررسی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه باید مراحل تصویب خود را در مجلس بگذراند و در این روند از کارشناسان دعوت می‌شود که درباره آن بحث و تبادل نظر کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از برخی ابزار برای کند کردن معاملات سوداگرانه در همه کشورهای دنیا افزود: مالیات بر سوداگری و مالیات بر عایدی سرمایه دو مورد از این ابزارها است که اکنون مجلس آنها را پیش برده و پنج ماده در صحن علنی بررسی شده و پس از بررسی لایحه می‌توان درباره موضوعاتی مانند میزان ارزش افزوده و هم‌پوشانی آن اظهار نظر کرد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته _دوشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با اصلاح ماده ۱۲ این طرح با ۱۷۶ رأی موافق، بدون رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

«در ماده ۱۲ اصلاحی این طرح آمده است؛ متن زیر به عنوان ماده (۴) به ذیل فصل اول باب دوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود:

ماده ۴- کلیه اشخاص غیرتجاری «انتقال دهنده عین» یا «واگذارکننده حق» در خصوص انتقال دارایی‌های زیر، در کلیه مناطق کشور از جمله مناطق آزاد تجاری‌-صنعتی و ویژه اقتصادی، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند:

۱- املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل؛

۲- انواع خودرو سواری دارای پلاک شخصی مشمول مقررات مربوط به شماره‌گذاری؛

۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات؛

۴- انواع ارز؛

۵- انواع رمز پول و رمز دارایی؛

کد خبر 657800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.