جهش ۷۳ هزار واحدی بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس امروز با رشد ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحدی به عدد دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۴۲ رسید؛ نمادهای بزرگی مانند فولاد، فارس، فملی و شستا بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. صندوق اختصاصی بازارگردانی نیز بیشترین سود ماهانه معادل ۱۶ درصد را ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز با رشد ۷۳ هزار و ۲۵۵ واحدی شاخص کل را به عدد دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۴۲ رسانده است؛ نمادهای بزرگی مانند فولاد، فارس، فملی و شستا بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

پرتقاضاترین نماد نیز نماد پی پاد بود، شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۴ هزار و ۴۵۱ واحدی به عدد ۸۰۰ هزار و ۹۴۷ رسید. ارزش معاملات در محدوده ۱۸ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از یک میلیون معامله و خرید و فروش بیش از ۲۶ میلیارد برگه سهم است. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۹۸۶ هزار میلیارد تومان رقم خورد.

بازار فرابورس امروز با رشد ۶۲۷ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۳۰ هزار و ۳۷۰ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای کگهر، آریا و هرمز بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۸۸ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۱۰ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۵۸۸ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان معامله کردند.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۲۶ میلیارد ۴۵۷ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۱۰ میلیارد ۱۴۳ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۸ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۳۹ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، فولاد، شستا

بیشترین حجم معامله: شستا، فولاد، ثبهساز

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: وبیمه، شیران، وبهمن

بیشترین کاهش قیمت: ثنیر، وایران، غاذر

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۹۷ ۱۲۶
فرابورس ۲۰۰ ۱۳۱

کد خبر 657792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.