گسترش روابط ایران و عراق علاوه بر تامین منافع دو ملت به نفع منطقه خواهد بود

رییس‌جمهور گفت: تاکنون در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و عراق مناسبات خوبی رقم خورده و اراده دو کشور بر توسعه روابط است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق، با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور عراق به ایران گام بلندی در ارتقای روابط خواهد بود، اظهار کرد: روابط و اجرای موافقتنامه‌ها بین دو کشور از روند رو به رشد و رضایت‌بخشی برخوردار است، با این وجود ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق برای دشمنان ما خوشایند نیست، افزود: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت و تقویت و تحکیم روابط تهران و بغداد علاوه بر تأمین منافع دو ملت به نفع منطقه نیز خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، ترانزیت و حمل‌ونقل، تبادلات تجاری و همکاری‌های امنیتی و اهمیت تسریع در اجرای توافقات موجود میان دو کشور تاکید کرد.

عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق نیز در این نشست، با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دو کشور ظرفیت‌های متنوعی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تبادلات تجاری دارند.

کد خبر 657789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.