دریافت تسهیلات ۴۴۷ میلیارد تومانی توسط سرخابی‌های پایتخت

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب ۲۵۵ و ۱۹۲ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که حق پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران همواره یکی از معضلات همیشگی بوده است و تلویزیون حق پخش سرخابی‌های پایتخت را به‌علت‌های نامعلوم پرداخت نمی‌کند، باشگاه استقلال نزدیک به ۲۵۵ میلیارد تومان و باشگاه پرسپولیس حدود ۱۹۲ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌اند.

مجموع دریافتی باشگاه استقلال به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که تقریباً نزدیک به تسهیلات دریافتی پرسپولیس است اما اگر پرسپولیس تسهیلات ۱۷۰ میلیارد تومانی را در ۱۱ فقره دریافت کرده باشد، دریافت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات استقلال در دو فقره ۵۰ و ۱۰۰ میلیارد تومانی صورت گرفته است.

البته ذکر این نکته لازم است که هر دو فقره تسهیلات دریافتی این باشگاه در فقره غیرجاری (سررسید گذشته) و مانده بدهی کل تسهیلات آن با احتساب وجه التزام به ۱۴۳ میلیارد تومان می‌رسد. اما آمارهای دیگری نیز نشان می‌دهد استقلال علاوه‌بر تسهیلات مذکور، ارقام دیگری نیز برای تسویه مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی دریافت کرده است.

این ارقام شامل یک میلیون و ۵۷۵ هزار یورو برای تسویه بدهی استراماچونی، ۱۳۰ هزار دلار بابت پرداخت مطالبات لئوناردو پادوانی، یک میلیون درهم برای پرداخت مطالبات باشگاه الاهلی و پنج میلیارد تومان نیز برای پرداخت مطالبات سیداحمد موسوی است، بنابراین مجموع تسهیلات ریالی و ارزی این باشگاه با میانگین نرخ ۵۰ هزار تومانی برای دلار و یورو و ۱۴ هزار تومانی برای درهم، به ۱۰۵ میلیارد تومان می‌رسد. به عبارتی، مجموع تسهیلات دریافتی (ارزی و ریالی) ۲۵۵ میلیارد تومان می‌رسد.

بررسی اطلاعات تسهیلات دریافتی باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس ۱۱ فقره تسهیلات از شبکه بانکی با مبلغی حدود ۱۷۰ میلیارد تومان دریافت کرده است که مانده این تسهیلات با وجه التزام به بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین از میان تسهیلات باشگاه پرسپولیس، چهار فقره تسهیلات غیرجاری با حجم ۶۹ میلیارد تومان وجود دارد که سه فقره تسهیلات معوق با حجمی معادل ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و یک فقره تسهیلات سررسید گذشته با حجم ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را تشکیل می‌دهد.

البته به این ارقام باید وام ۲۲ میلیارد تومانی که باشگاه پرسپولیس از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده است را نیز افزود و بنابراین مجموع تسهیلات این باشگاه به ۱۹۲ میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر 657784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.