نوسازی ۲ آزمایشگاه در چهارمحال‌وبختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری از نوسازی دو آزمایشگاه در استان چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا خسروی امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری با رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: ارتقای خدمات آزمایشگاهی، یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت و معاونت درمان است.

وی ضمن تقدیر از خدمات وتلاش‌های شبانه روزی کارکنان آزمایشگاه‌های استان، خواستار تقویت خدمات آزمایشگاه‌ها به خصوص در مناطق محروم استان شد و افزود: حفظ و نگه‌داری تجهیزات آزمایشگاهی و مدیریت نیروهای انسانی شاغل در آزمایشگاه‌های استان حائز اهمیت و تقویت و توانمندسازی کارکنان در آزمایشگاه‌ها، نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در حال حاضر ۱۲۱ آزمایشگاه درمانگاهی، بیمارستانی، مرکزی و خصوصی در سطح استان فعال است که از این تعداد ۲۱ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی و سایر آنها در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین حدود ۸۰ هزار مراجعه و بیش از ۴۰۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین معضلات کنونی آزمایشگاه‌های استان و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیرو در آزمایشگاه‌های بخش دولتی و نظارت کافی بر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی در کشور از راه‌های حل برخی مشکلات در آزمایشگاه‌ها است.

خسروی با اشاره به نوسازی دو آزمایشگاه در استان، تصریح کرد: در سال گذشته، ساختمان آزمایشگاه شبکه بهداشت کیار در شلمزار تکمیل و آزمایشگاه بیمارستان هاجر (س) شهرکرد نیز نوسازی و بروز شد و وضعیت سایر آزمایشگاه‌های استان به نسبت مطلوب است.

وی با بیان اینکه هر سازمان نیازمند ارزیابی مداوم شرایط موجود است، خاطرنشان کرد: هدف از بررسی، تجزیه و تحلیل استانداردها و معیارهایی که هر سیستم آزمایشگاهی نیازمند رعایت و ارتقای آن است و تعیین فاصله و شکاف موجود بین وضعیت مطلوب و اهداف با وضع موجود و در نهایت ارائه راهکار و برنامه اجرایی، در راستای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

کد خبر 657783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.