۴۲ مرکز مشاوره آموزشی دانش‌آموزی در اصفهان فعال است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: این مراکز مشاوره در تمام مناطق فعال هستند و موفق شدیم هسته‌های مشاوره آموزش‌وپرورش را به مرکز مشاوره تبدیل کنیم.

مهدی نم‌نبات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در حال اجرای طرح‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: طرح‌های صدف، شهید شاه‌مرادی و شهید علی‌وردی از جمله آن‌ها هستند. تعداد ۲۵ طرح دیگر نیز در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموزی استان اصفهان در حال تحصیل در ۵۷۰۰ مدرسه استان، افزود: تاکنون طرح‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده است، اما کافی نیست، چرا که باید اطلاعات کافی در اختیار والدین دانش‌آموز گذاشته شود تا آن‌ها مطلع باشند که با مشاهده چه رفتارهایی باید احساس خطر کند و فرزندان خود را نزد مشاور ببرند، زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد، آمار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: موفق شدیم هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش را به مرکز مشاوره تبدیل کنیم و در حال حاضر ۴۲ مرکز در سطح استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده، گفت: در فصل تابستان و بر طبق بازخورد و گزارش از مدارس، آسیب‌شناسی صورت می‌گیرد و برای اجرای بهتر برنامه در سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نم نبات آشنایی دانش‌آموزان با قرآن را یکی از راه‌های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: لازم است از فعالیت‌های مختلف هنری، فرهنگی، اردویی و تربیتی برای این منظور استفاده کرد.

وی دانش‌آموز، معلم و والدین را سه گروه مخاطب آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: از مضراب تا محراب عرصه فعالیت حوزه پرورشی است و مشتاق تفکرات و ایده‌های تازه برای فعالیت اثربخش هستیم.

کد خبر 657763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.