تلاش برای برند شدن انتشارات شهرداری اصفهان در حوزه نشر کشور

معاون فرهگی شهرداری اصفهان گفت: هر هفته،یک کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده است، این رکورد در زمانه‌ای که حال کتاب مساعد نیست رکورد بسیار خوبی است همچنین تلاش شده است در دوره جدید مدیرت شهری، انتشارات سازمان فرهنگی شهرداری تبدیل به یک برند شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی، امروز_نهم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم «چهل‌پنجره» اظهار کرد: در سال گذشته تا به امروز قریب به بیش از ۵۰ عنوان کتاب در انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: هر هفته، یک کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به چاپ رسیده است و بنده افتخار می‌کنم که خادم کتاب هستم، همچنین تلاش شده است در دوره جدید مدیرت شهری، انتشارات سازمان فرهنگی شهرداری تبدیل به یک برند شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: حامی کتاب‌هایی هستیم که مرتبط با اصفهان است شورای نشری تشکیل شد و بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب به این شورا رسید که از بین آن‌ها بهترین‌ها گلچین شد و تلاش شد که بیت‌المال تبدیل به آثاری ماندگار برای اصفهان شود، این به معنای بی‌ارزشی سایر کتاب‌ها نیست بلکه هدف تمرکز بر آثاری بود که در دراز مدت مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شود در حوزه‌های مختلف است اما هدف این بود که نخ تسبیحی بین آن‌ها باشد هم از لحاظ فرمی هم محتوایی، انتشارات سازمان با یکی دو نفر نیرو و با بضاعتی که دارد تلاش می‌کند تا کتاب‌ها فرم و گرافیک خوبی داشته باشند.

تأسیس کتاب‌فروشی سازمان فرهنگی شهرداری

شاهمرادی افزود: سال گذشته در هفته کتاب توفیق داشتیم کتاب فروشی سازمان شهرداری را در ورودی کتابخانه مرکزی تأسیس کردیم، امروز علاقمندان می‌توانند کتاب‌ها را از این مکان تهیه کنند، همچنین برنامه‌ها و نشست‌هایی برای نویسندگان در این مکان برنامه‌ریزی شده و تلاش بر این است که کتابخانه مرکزی به مکانی برای گپ و گفت اهالی کتاب تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: روال پذیرش کتاب‌ها را تغییر دادیم، بخش عمده‌ای از کتاب‌ها که به انتشارات سازمان می‌رسد از مراکز تخصصی است، گاهی پس از انجام بررسی‌ها به این نتیجه می‌رسیم که یک سری کتاب‌ها به پختگی لازم نرسیده به همین دلیل برگشت می‌خورد، در مجموع کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شود ۱۰ کتاب بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه، کتاب‌ها می‌تواند تبدیل شود به هدیه‌ای ارزشمند از اصفهان برای سراسر کشور، اضافه کرد: مجموعه کتاب‌های شهروندی است که مخاطب عمده آن کودکان و نوجوان هستند، سایر کتاب‌ها در حوزه معماری، سینما، علم رجال و انصار است که امیدوارم مقبول اهل فرهنگ و هنر باشد.

وی ادامه داد: در خصوص این آثار نقدهایی وجود دارد، درخواست داریم که انتقادات را به صورت دقیق به ما انتقال دهید، چرخ انتشارات سازمان فرهنگی شهرداری امسال پررونق خواهد گشت.

برگزاری جایزه کتاب اصفهان

شاهمرادی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با همت و تلاش و همفکری شما کتاب‌های ارزشمندی از اصفهان تولید شود، حتی در نظر داریم تا جایزه‌ای به عنوان جایزه کتاب اصفهان در حوزه کتاب‌هایی که مربوط به اصفهان است داشته باشیم، طراحی‌هایی در حال انجام است که اگر به ثمر بنشیند در هفته کتاب جمهوری اسلامی هم‌زمان با روز اصفهان خواهیم داشت‌.

کد خبر 657759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.