مبنای تصمیمات در جمهوری اسلامی باید دانایی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید در جامعه دانایی را نهادینه کنیم، گفت: مبنای تصمیمات در حاکمیت جمهوری اسلامی باید دانایی باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل که به منظور شرکت در همایش آموزش عالی غرب کشور و افتتاح چند پروژه دانشگاهی و دیدار با دانشگاهیان به استان کرمانشاه سفر کرده است صبح امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ با استقبال محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه وارد استان شد و با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد؛ محمدعلی زلفی‌گل در دیدار با امام جمعه کرمانشاه در سخنان کوتاهی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و پرورش هستیم خواستار توجه ویژه به این دستگاه فرهنگی در استان شد و اظهار کرد: این ۲ وزارتخانه (وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) با هماهنگی هم برای نهادینه کردن دانایی در جامعه برنامه ریزی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در جامعه دانایی را نهادینه کنیم، افزود: مبنای تصمیمات در حاکمیت جمهوری اسلامی باید دانایی باشد.

در ادامه آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه چیز باید متکی به علم باشد، گفت: حتی کارهای جزیی ما باید بر مبنای دانش باشد، چون هرگاه برای کارها پشتوانه علمی داشته باشیم، امورات خوب پیش می‌روند.

آیت الله علما اشاره‌ای به پنجاه سالگی دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر کرمانشاه داشت و گفت: دانشگاه رازی منشاء خدمات زیادی به استان بوده و انتظار می‌رود اکنون نیز در مسیر توسعه استان به کمک مسئولین بیاید.

گفتنی است؛ بررسی وضعیت آموزش عالی در این استان، دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان و اساتید، افتتاح مرکز مطالعات تاریخی اسناد، آرشیو و موزه، تالار افتخارات، رونمایی از مجموعه کتاب‌های شرح حال روسای ادواری دانشگاه رازی، تقدیر از پژوهشگران یک درصد برتر جهانی این دانشگاه، از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این استان خواهد بود.

در این سفر یک روزه، صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز حضور دارد و پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم و علی شمسی‌پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی نیز وزیر علوم را همراهی می‌کنند.

کد خبر 657720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.