چهارمحال‌وبختیاری ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی که در این استان وجود دارد، می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود اما هنوز نتوانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مجوزهای حدود ۳۳ طرح در حوزه زاینده‌رود دریافت شده اما هنوز پس از گذشت سال‌ها، پروانه بهره‌برداری از آن صادر نشده است که در صورت صدور مجوز بالای ۲۰ هزار نفر، اشتغال به‌همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال بالای این طرح‌ها و لزوم تسریع در اقدامات افزود: نخستین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی کشور در هفتم اسفند ۱۳۷۷ با استقبال زیاد مردم در بیش از ۴۰ هزار حوزه انتخاباتی برگزار شد و در نهایت حدود ۲۰۰ هزار نفر از منتخبان مردم برای اداره امور شهرها و روستاهای کشور به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تاکید قانون اساسی بر شوراها تصریح کرد: آغاز به‌کار شوراهای اسلامی از نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ و همزمان با صدور پیام ویژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری آغاز شد و این نهاد مردمی فعالیت‌های گسترده و مؤثری در کل کشور دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر تنها انتخابات سراسری در کشور است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می‌شود، گفت: بررسی و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی برعهده هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

چهلگردی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی که در استان چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح شود اما هنوز نتوانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم و در حال حاضر تنها ۹۶ مکان بوم‌گردی و خانه مسافر در شهرستان سامان وجود دارد که جوابگوی استان نیست.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: دریافت مجوز و مواجه شدن با کاغذبازی اداری یکی از مشکلاتی است که در این استان به وفور دیده می‌شود، لذا باید در این زمینه تدبیر و مجوزها آسان شود.

کد خبر 657716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.