سقوط ۳۰ اصله درخت در اصفهان بر اثر تندباد
عکس تزئینی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط ۳۰ اصله درخت در مناطق مرکزی استان خبر داد و گفت: ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در روزهای گذشته منجر به سقوط ۲۰ تابلو تبلیغاتی و جاده‌ای در اصفهان شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت سامانه‌ای بدون رطوبت که انرژی آن با وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در اواخر هفته گذشته در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی، اظهار کرد: این تندبادهای موقتی منجر به شکسته و قطع شدن ۳۰ اصل درخت در مناطق شرق و مرکز استان شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال به دلیل نبود رطوبت خاک، کم‌بارشی و وزش تندبادها کانون‌های فرسایش بادی در استان اصفهان با پدیده خیزش گردوغبار مواجه هستیم، افزود: در بهار و تابستان سال گذشته به دلیل کم‌بارشی و کانون‌های فرسایش بادی در مناطق مختلف استان با تشدید فعالیت ریزگردها حدود ۳۰ روز با پدیده خیزش گردوغبار درگیر شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مطابق پیش‌بینی‌ها فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نائین، انارک، جندق، خوروبیابانک، اردستان به ویژه مناطق شمالی، جنوبی و غرب استان با وزش تندباد همراه بوده است.

وی درباره استقرار و آماده‌باش تیم‌های امدادی در جاده‌های استان، گفت: در هفته گذشته با فعالیت سامانه بارشی و تندبادها، تیم‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جاده‌ای حلال احمر، راهدارخانه‌ها، شرکت‌های امداد جاده‌ای خودرو و برق فعال بودند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روزهای گذشته منجر به سقوط ۲۰ تابلو تبلیغاتی و جاده‌ای در اصفهان شده است، اظهار کرد: با وزش تندبادها، تحکیم و استحکام سازی سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به به ادارت راهداری، شهرداری و دهیاری‌های تاکید شده بود.

وی افزود: احتیاط در سفرهای داخل و برون‌شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی به ویژه در مسیرهای تندباد خیز و گردوغبار، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، اتراق دامداران در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق چرای دام و ممنوعیت کوهنوردی اطلاع‌رسانی و توصیه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان شاهد آب و هوای بیابانی هستیم که مناطق خوروبیابانک، انارک و شمال اردستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: در قسمت‌هایی از استان آب و هوای نیمه‌بیابانی داریم که شهرستان اصفهان و مناطق مرکزی را تحت پوشش قرار می‌دهد و از ویژگی‌های آن خشکی هوا و کمی باران است.

وی ادامه داد: کانون بحران فرسایش بادی استان بیشتر در شهرستان‌های ورزنه، کوهپایه، سجزی، کاشان، آران و بیدگل، نائین، شاهین‌شهر برخوار، بادرود، اردستان و خوروبیابانک شناسایی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به شهرستانی‌هایی که در مجاورت کویر مرکزی کشور قرار دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نائین، کاشان، نطنز، اردستان، آران و بیدگل، برخوار، خوروبیابانک و اصفهان در مجاورت کویر مرکزی ایران قرار دارند و اقدامات بیابان‌زدایی هر ساله به منظور تشکیل شن‌های روان انجام می‌شود.

کد خبر 657713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.