تامین ایمنی عابران دارای اختلالات بینایی با اسکوترهای صوتی

مدیران لندن در نظر دارند اسکوترهای برقی مجهز به بوق را به بازار وارد کنند تا ایمنی سایر کاربران معابر مانند افراد دارای اختلالات بینایی را حین تردد افزایش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که همه‌روزه سوانح خیابانی بی‌شماری به دنبال تردد اسکوترهای برقی در پایتخت انگلستان به وقوع می‌پیوندند و همین امر، ایمنی عابران پیاده، به‌خصوص افراد دارای اختلالات بینایی را با تهدید جدی مواجه کرده است. از آن‌جا که تردد از طریق اسکوترها مزایای بسیاری را برای شهر به دنبال داشته و به کاهش چشمگیر انتشار گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل در سراسر شهر منجر شده است، مدیران در نظر دارند بدون ایجاد ممنوعیت تردد برای کاربران این میکروموبیلیتی‌ها، تدابیری به منظور افزایش ایمنی برای آن‌ها و عابران پیاده اطراف بیندیشند.

تامین ایمنی عابران دارای اختلالات بینایی با اسکوترهای صوتی

ورود اسکوترهای برقی دارای بوق به لندن

لندن به‌زودی میزبان اسکوترهایی در سراسر معابر خود خواهد بود که از سیستم‌های هشدار صوتی برخوردار است و به کاربران امکان آگاه‌سازی سایر مردم، به‌ویژه عابران پیاده را از حضور خود آگاه می‌کند. این قابلیت نه‌تنها به افزایش ایمنی اسکوترسواران کمک خواهد کرد، بلکه از طریق ایجاد هشدار صوتی به آگاهی افراد دارای اختلالات بینایی از حضور اسکوترها در نزدیکی خود منجر خواهد شد. در حال حاضر، پروژه جدید به‌طور آزمایشی در بعضی از خیابان‌های شهر در حال اجرا است، با این حال مدیران از پیاده‌سازی نهایی آن پس از موفقیت کامل مرحله آزمایشی خبر داده‌اند.

بهبود ایمنی تردد

محققانی از کمپانی‌های تولیدکننده میکروموبیلیتی‌ها نظیر لایم (Lime)، تایر (Tier) و دات (Dott) در حال پیاده‌سازی پروژه جدید لندن هستند و در نظر دارند با کمک یکدیگر واکنش‌های متفاوت عابران پیاده را به اصوات مختلف، حین عبور و مرور مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و بر اساس آن به توسعه اسکوترهای مجهز به سیستم‌های هشدار صدا بپردازند. در این راستا، نماینده هر کمپانی صداهای مختلفی را به وسیله اسکوترهای خود در خیابان‌ها تولید خواهد کرد و به دنبال آن، واکنش مردم، به‌ویژه افراد دارای اختلالات بینایی برای انجام بررسی‌های مربوطه به ثبت خواهد رسید. در نهایت، کمپانی‌های ذکرشده بهترین صوت تولید شده با بیشترین اثربخشی در واکنش مردم را انتخاب خواهند کرد و در تولید اسکوترهای برقی جدید به کار خواهند گرفت.

تامین ایمنی عابران دارای اختلالات بینایی با اسکوترهای صوتی

کد خبر 657695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.