ضرورت استفاده از شادگان در زمینه تحقق اقتصاد دریامحور

رئیس سازمان محیط زیست کشور همجوار بودن شادگان با دریا را مزیت مهم دانست و گفت: شادگان همجوار با دریا است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به‌کارگیری از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد دریا محور ضروری است.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه امروز -جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه- در نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان، اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های بالقوه و توانمندی ویژه‌ای در حوزه گردشگری، باغات و کشاورزی برخوردار است، از این رو با توجه به ظرفیت‌هایی که شادگان دارد این شهرستان می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

وی همجوار بودن شادگان با دریا را مزیت مهم دانست و افزود: شادگان همجوار با دریا است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به‌کارگیری از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد دریا محور ضروری است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: اقدامات خوبی در شهرستان شادگان صورت گرفته است، اما هنوز مردم ولایتمدار این شهرستان با مشکلاتی مانند اشتغال و معیشت روبه‌رو هستند.

وی تالاب شادگان را یکی از مهم‌ترین تالاب‌های دنیا دانست و ادامه داد: این تالاب به لحاظ خدمات و گردشگری یکی از تالاب‌های ارزنده در ایران و دنیا به شمار می‌رود.

سلاجقه گفت: تا یک ماه آینده طرح جامع گردشگری شادگان توسط سازمان محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی آماده و تقدیم دولت خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از سرمایه‌گذاران محلی، افزود: استفاده از سرمایه‌گذاران بومی برای توسعه گردشگری در تمام نقاط کشور از اهداف دولت سیزدهم است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور خواستار تقویت بندر شادگان شد و گفت: باوجود زیرساخت‌هایی که در این بندر صورت گرفته است، اما همچنان کمبودهایی احساس می‌شود و برای انبار آن و افزایش صادرات باید این بندر تقویت شود.

وی ایجاد اشتغال در شهرستان شادگان را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به ضریب و نرخ بالای بیکاری در منطقه، مسئولان خوزستان باید از تمام ظرفیت‌ها با ایجاد صنایع دانش بنیان به ویژه شرکت‌های تولیدی استفاده شود تا زمینه رونق اشتغال و کسب و کار منطقه فراهم شود.

سلاجقه با اشاره به ضرورت اختصاص وسایل سرمایشی برای مدارس شهرستان شادگان، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان، اختصاص وسایل سرمایشی بیشتری برای مدارس نیاز است که باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ۷۷ کلاس درس از دیگر نیازهای آموزشی در شادگان است که تلاش دولت با استفاده از ظرفیت خیران در احداث این کلاس‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور لایروبی انهار را یکی دیگر از ضرورت‌های کشاورزی شادگان دانست و گفت: در یک بازه زمانی و همچنین مقدار طول مشخص، انهار شادگان لایروبی خواهد شد تا محصولات با کیفیت‌تری در شادگان تولید شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 657588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.