تخفیف ۸۰ درصدی برای ساخت و توسعه فیزیکی ساختمان‌های دانش‌بنیان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال جاری تخفیف ۸۰ درصدی برای ساخت و توسعه فیزیکی ساختمان‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و امیدواریم برای رشد تولید نیز کمک‌کننده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه_ در سخنرانی نماز جمعه این هفته خوراسگان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) موضوع شوراها مطرح شد و سال ۱۳۷۸ نخستین دوره شوراها شکل گرفت؛ امروز نیز در ششمین دوره و بیستمین‌ماه از فعالیت ۴۸ ماهه ششمین دوره شوراها در خدمت مردم اصفهان هستیم.

وی افزود: قانون اساسی در هفت اصل به موضوع و اهمیت شوراها پرداخته است که حکایت از تأثیر تصمیم‌گیری مردم برای مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، همچنین در ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها به بیش از ۳۴ وظیفه شوراها در دوره جدید اشاره شده است و در صورتی که بخواهیم مثالی برای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا بزنیم، حکایت آن مانند مجلس برای دولت است.

سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورا نقش مجلس را برای شهرداری در شهر و دهیاری‌ها در روستاها دارد، تصریح کرد: نقش نظارت و قانون‌گذاری بر شهرداری‌ها بر عهده اعضای شورای اسلامی شهر است که هر چهار سال یک‌بار با رأی مردم انتخاب می‌شوند و در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش شد تا افزون بر نظارت و قانون‌گذاری، موضوع مردم‌محوری و برنامه‌ریزی در راستای رشد و توسعه شهر در ابعاد مختلف مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت شورای ششم اصفهان تاکنون ۱۲ طرح در این شورا تصویب شد، بیش از ۴۰۰ لایحه از پیشنهادات شهرداری برای حل مسائل شهر به تصویب رسید و حدود ۵۰ هزار ساعت جلسه در بخش‌ها، کمسیون‌های تخصصی و جلسات مختلف در طول ۲۰ ماه برگزار شد تا مسائل مردم به خوبی دنبال شود و به عنوان سخنگوی شورا شهادت می‌دهم میزان وقت‌گذاری همکاران برای امور شورا ۲ تا ۳ برابر میزانی است که قانون معین کرده است. 

یگ افزود: سعی بر این بود که عدالت در توزیع منابع و پروژه‌ها بدون توجه به تراکم خرید پروانه ساختمانی در تمام نقاط شهر برقرار شود، از این رو ۴۵ محله از ۹۹ محله که نیاز فوری رسیدگی به مسائل داشت، در دستور کار قرار گرفت که این اقدام از سال گذشته آغاز شد و در سال جاری نیز ۱۵ محله افزوده شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان دوره به تمام ۹۹ محله رسیدگی شود.

تخفیف ۸۰ درصدی برای ساخت و توسعه فیزیکی ساختمان‌های دانش‌بنیان

صالحی با بیان اینکه دعوت از خیران به منظور توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و درمانی در دستور کار و صدور پروانه برای این اقدامات رایگان شده است تا شاهد توسعه هرچه بیشتر شهر باشیم، ادامه داد: موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که به همین منظور یکی از اعضای هیئت رئیسه شورا به عنوان چهره تسهیل‌گر و همراه شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شد و این موضوع نشانگر این است که ریل شورا در مسیر درستی است.

وی ادامه داد: سال جاری نیز تخفیف ۸۰ درصدی برای ساخت و توسعه فیزیکی ساختمان‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و امیدواریم به رشد تولید نیز کمک‌کننده باشد، همچنین امسال به عنوان سال دوم فعالیت شورا تلاش شد تا عوارضات شهری عادلانه دریافت شود و به جهت اینکه بعضی محلات شرایط بهتری دارند و بعضی دیگر از پیشرفت‌های کمتری بهره می‌برند، رشد هزینه‌ها و عوارض به صورت عادلانه انجام شد به‌طوری که در بیش از ۴۰ درصد نقاط شهری سال گذشته تنها ۱۵ درصد و امسال نیز فقط ۲۵ درصد رشد افزایش عوارض‌های صدور پروانه صورت گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مازاد عوارض‌ها برای اداره امور شهر از مناطقی دریافت می‌شود که وضعیت بهتری دارند و قیمت زمین و ساختمان در آنها بیشتر است.

از ۱۵۰۰ میلیارد درآمدهای شهری چشم‌پوشی کردیم تا شهر با مبالغ حلال اداره شود

صالحی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار شورای اسلامی شهر اصفهان رأی خود را به مصوبات و تصمیم‌های شهر شفاف کرد و افراد می‌توانند به صورت مستقیم جلسات شورا را نظاره‌گر باشند، جزئیات مذاکرات را مطالعه و در مواقع لزوم، تذکر خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: شفافیت انجام شده در شورای اسلامی شهر اصفهان در مجلس هنوز نهایی نشده و در هیچ کلان‌شهر یا شهرهای کوچک اتفاق نیفتاده است. بالاتر از موضوع شفافیت شورا، موضوع حلال کردن درآمدهای شهرداری بود؛ اعتقاد بر این است که پیش از انجام هر فعالیت فرهنگی، درآمد شهرداری باید سالم باشد تا شاهد تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی باشیم.

صالحی اظهار کرد: با پایان یافتن روندهای دریافت‌های غیر مصوب یا شبهه‌ناک، از بیش از ۱۵۰۰ میلیارد درآمدهای شهری در سال گذشته چشم‌پوشی شد تا شهر با مبالغ حلال اداره شود، کمک‌های شهرداری به مجموعه‌های فرهنگی و مساجد، بیش از پنج برابر شده و بیش از پنج برابر بودجه ادارات دولتی به مساجد و مراکز فرهنگی کمک می‌شود. مجموع این کمک‌ها در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان بود و سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیش از ۲۸۵ دستگاه اتوبوس خریداری و چهار هزار میلیارد تومان در حوزه اتوبوس و مترو هزینه شده است و امروز این افتخار را داریم که در ۳۰۰ نقطه از شهر صدای اذان به گوش می‌رسد و بیش از ۲۰۰ معبر به نام شهدا نام‌گذاری شده است. به طور کلی در این مدت تلاش بر کم کردن هزینه‌های اضافه و اداره کردن شهر با کمترین هزینه‌ها بوده است.

کد خبر 657567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.