پارکینگ خودروهای سنگین احداث می‌شود/ تمدید شناسنامه‌ پلاک‌های میدان میوه و تره‌بار

شهرداری دستگرد طی یک سال گذشته در راستای کسب درآمد پایدار، برندسازی و توسعه شهر گام برداشته و با وجود موانع تلاش کرده است بسیاری از مشکلات شهر را رفع کند و پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دستگرد یکی از شهرهای استان اصفهان است که در بخش مرکزی شهرستان برخوار قرار دارد. آنچه امروز در ساختار مدیریتی این شهر کوچک دیده می‌شود نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های شهرداری است.

به همت مدیریت شهری طی یک سال گذشته اقداماتی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت شهر در ابعاد مختلف انجام شده است.

عزم مدیریت شهری این است که شرایط فعلی را بهبود ببخشد و زمینه را برای توسعه شهر، کسب درآمد پایدار و تحقق مطالبات شهروندان فراهم کند، بر این اساس رویکرد شهرداری دستگرد در سال ۱۴۰۲ مرمت آثار تاریخی، سرمایه‌گذاری و توسعه درآمدزایی شهرداری است.

به منظور تبیین و تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط شهرداری دستگرد در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده گفت‌وگویی را با اصغر رحیمی، شهردار دستگرد انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

اولویت‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری طی یک سال گذشته چه بوده است؟

شهریورماه ۱۴۰۰ با رأی اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان شهردار دستگرد انتخاب شدم. اولویت‌ها و برنامه‌هایی که با هماهنگی اعضای شورای شهر در دست اجرا قرار داشته لکه‌گیری و آسفالت معابر، اجرای پروژه‌های محله‌محور و رسیدگی به املاک شهری است که بیش از ۲۰ یا ۴۰ سال به دلیل مشکلات حقوقی نیمه‌تمام رها شده و برای حل آنها راهکاری ارائه نشده بود.

به لطف خداوند تا چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد مشکلات پروژه‌ها را رفع خواهیم کرد تا بستر مناسب برای توسعه شهر فراهم شود.

اقدامات شهرداری در حوزه لکه‌گیری و روکش آسفالت چه بوده است؟

شهرداری تلاش کرده است پروژه‌های عمرانی و خدماتی به صورت عادلانه در تمام محله‌های سطح شهر اجرا و موجب رضایتمندی شهروندان شود که نشانگر خدمت‌رسانی عادلانه است.

پروژه لکه‌گیری معابر سطح شهر و روکش آسفالت بلوار معلم حد فاصل میدان وحدت که در حریم و محدوده شهر دولت آباد و دستگرد قرار دارد تا انتهای بلوار معلم به صورت کامل انجام شده است.

سال گذشته عملیات روکش آسفالت معابر شهر در مساحتی بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع اجرا شد.

پروژه روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی و کندروهای بلوار معلم در منطقه کارگاهی شهر نیز به مساحت حدود ۷۰ هزار مترمربع تا نیمه اسفندماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

پروژه باغ بانوان شهر به کجا رسید؟

باغ بانوان شهر به عنوان یک پروژه نمونه پیشرفت ۹۹ درصدی داشته است و به جرأت می‌توان گفت که نمونه این باغ در استان اصفهان نیست. این طرح در مساحت ۲۳ هزار مترمربع دارای تمام امکانات ورزشی و تفریحی، زمین چمن مصنوعی و بازی‌های خاکی، پیست دوچرخه‌سواری، کلاس‌های آموزشی و سالن اجتماعات برای تفریح و ورزش بانوان و شهروندان است.

اقدامات شهرداری در راستای حفظ بافت تاریخی شهر چه بوده است؟

خانه حیدریان یکی از خانه‌های تاریخی شهر توسط شهرداری تملک و بازسازی آن سال گذشته به اتمام رسید؛ خانه حیدریان در یکی از مناطق هدف بازآفرینی شهری قرار دارد و پس از مرمت و بازسازی به موزه مردم‌شناسی تبدیل و نوروز ۱۴۰۲ مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

حمام تاریخی و زیبای شهر دستگرد نیز به صورت مشارکتی توسط شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و میراث فرهنگی مرمت و استحکام‌بخشی آن با ۶۰ درصد پیشرفت انجام شده است و پس از تکمیل با کاربری حمام سنتی عمومی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اقدامات شهرداری در راستای به سرانجام رساندن طرح تفصیلی شهر چه بوده است؟

شهرداری در راستای به سرانجام رساندن طرح تفصیلی شهر توانست بیش از ۹۰ درصد توافقات شهرداری که مربوط به سال‌های دهه ۶۰ و بعد از آن بود را با جلب رضایتمندی مالکان به انجام برساند؛ لذا طرح تفصیلی شهر دستگرد پس از ۱۱ سال به تصویب رسید و با برداشت‌های به‌روز تلاش شد منافع شهروندان در این طرح دیده شود و حق و حقوق آن‌ها ضایع نشود.

برنامه شهرداری در راستای کسب درآمد پایدار چیست؟

به منظور کسب درآمد پایدار اقدامات مختلفی در حال انجام است؛ تصویب و ابلاغ اصولی مغایرت منطقه کارگاهی شهر ابلاغ شده و در حال انجام است، همچنین توافقات پروژه احداث مجتمع صنایع‌غذایی در حال انجام بوده و صدور پروانه‌ها در دست اقدام است.

تمدید شناسنامه‌های ساختمانی بعضی از پلاک‌های میدان میوه و تره‌بار شهر پس از چندین سال انجام شده و اقدامات لازم در دست اجرا است و برای مابقی پلاک‌ها نیز به دنبال اخذ مجوز هستیم.

پل روی کانال صنایع غذایی و دسترسی‌های آن با اعتباری حدود چهار میلیارد تومان احداث شده و مابقی اقدامات برای مجتمع صنایع غذایی در دستور کار است.

یکی از مطالبات بحق رانندگان تعیین زمینی برای پارک خودروهای سنگین بود. مدیریت شهری با جذب سرمایه‌گذار این مهم را در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر پارکینگ در حال احداث است.

نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلو وات شهرداری نیز در راستای کسب درآمد پایدار شهرداری احداث شده است.

برنامه سال ۱۴۰۲ شهرداری در حوزه عمرانی چیست؟

یکی از بزرگترین پروژه‌های سال جاری شهرداری آغاز ساخت مجتمع چند منظوره فرهنگی در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با هدف تبدیل دستگرد به قطب تئاتر شهرستان است. تلاش داریم این پروژه تا پایان دوره ششم به اتمام برسد.

طرح جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی شهر نیز مصوب شده است که پس از ابلاغ و تأمین اعتبار از سوی دولت اقدامات اجرایی آن انجام خواهد شد تا آب‌های سطحی شهر هنگام بارندگی ذخیره شود و به مصرف فضای سبز برسد.

اقدامات عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۱ چه بود؟

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بر مبنای رقم ۳۰۰ میلیارد ریال بسته و تلاش شد اجرای طرح‌های جدید و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار گیرد.

احداث پارک در محلات مختلف شهر در راستای توزیع عادلانه خدمات، دیوارکشی مسیر دفع آب‌های سطحی در بعضی از نقاط و تهیه بلوک‌فرش و جداول مورد نیاز شهر از از طریق تعامل با دانش‌بنیان‌ها انجام شد.‌

از شهریورماه ۱۴۰۰ تا دی‌ماه ۱۴۰۱ خرید و تهیه ۱۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات شهرداری از قبیل اتوبوس، بالابر آتش‌نشانی، سواری مزدا و تحویل یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری در راستای تجهیز ناوگان موتوری شهرداری انجام شده است.

شهرداری در راستای ارتقای سطح دانش کارکنان و نیروهای خدمات شهری نیز کلاس‌های مختلف آموزشی برگزار کرده است.‌

کد خبر 657556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.