اهمیت حوزه حمل‌ونقل در مدیریت شهری همدان

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: درحوزه سیاست‌گذاری بر حوزه حمل‌ونقلی و ترافیکی متمرکز هستیم و پروژه‌های عمرانی نیز در این راستا تعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان تقویت جنبه نظارتی در پروژه‌های شاخص عمرانی، کیفیت مصالح مورد استفاده، فرآیند انجام پروژه‌ها و اصلاح ساختارها را یکی از اهداف کمیسیون مربوطه برشمرد و اظهار کرد: در حوزه سیاست‌گذاری نیز بر حوزه حمل‌ونقلی و ترافیکی متمرکز هستیم و پروژه‌های عمرانی نیز در این راستا تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌ها و مطالعات در طرح جامع ترافیک شهر همدان برای ساماندهی ترافیک شهر نیازمند افزایش چندین برابری اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در چند حوزه هستیم.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حوزه تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در چند شاخص از جمله شاخص مطلوبیت، هوشمندسازی، سن ناوگان، مسیرهای حرکت و غیره باید اقداماتی به منظور کارآمدی و مطلوبیت بیشتر ناوگان داشته باشیم.

وی افزایش سهم سفر حمل‌ونقل عمومی در سفرهای روزانه شهروندان را نتیجه تقویت این ناوگان دانست و تصریح کرد: در این راستا و در بودجه سال جاری طبق پیش‌بینی‌ها از سال گذشته حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به مباحث ساماندهی ترافیکی اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به سرفصل‌هایی در حوزه ترافیک افزود: احداث بی. آر. تی، تقاطع‌های غیرهمطسح مدرس، بهشت و یا میدان امام حسین (ع)، خرید یا افزودن اتوبوس و میدل باس به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی، حمایت از نوسازی ناوگان تاکسیرانی، پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند همچون تاکسی‌یار و هوشمندسازی زمان‌بندی تقاطع‌ها با هدف کارآمدتر کردن آنها و کاهش زمان تأخیر در شبکه از جمله موارد در دست پیگیری است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: ساماندهی پرداخت خرد هوشمند در تاکسی، اتوبوس و پارکینگ‌های عمومی، ساماندهی پارک حاشیه‌ای و راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل سبک انفرادی به ویژه در رینگ مرکزی شهر نیز از دیگر سرفصل‌ها در مباحث ترافیکی است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های عنوان شده در حوزه ترافیکی در ردیف‌های بودجه صاحب اعتبار هستند، گفت: پیگیری مجدانه کمیسیون، عملیاتی شدن سرفصل‌های مذکور در سال جاری است.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر همدان اظهار کرد: پارک‌سوار از دیگر موضوعات قابل پیگیری است چراکه در حال حاضر در برخی مناطق، محل توقف خودروهای حمل‌ونقل عمومی موجب آزار شهروندان، کسبه و ساکنان بوده که امید است با تحقق موضوع پارک‌سوار این مورد نیز رفع شود.

حیدری کنترل ترافیک شهر را از دیگر موضوعات مهم در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: با این میزان حجم ورودی خودرو دیگر کنترل ترافیک با مأموران محدود پلیس راهور امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 657541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.