روسیه: غرب بار دیگر دخالت مستقیم خود در مناقشه اوکراین را تائید کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه غرب دیگر حتی نقش خود در ضدحمله اوکراین را پنهان نمی‌کند، گفت: آنها بار دیگر دخالت مستقیم خود را در این مناقشه تائید کردند و از هیچ کوششی برای تضمین موفقیت آن دریغ نمی‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار کرد: غرب آشکارا اعلام می‌کند که هر کاری ممکن است انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین که برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است، با موفقیت به پایان برسد.

وی افزود: آنها حتی این واقعیت را پنهان نمی‌کنند که نه تنها در پشت این همه برنامه‌ریزی نظامی و رهبری تاکتیکی آن (که ما بارها در این مورد صحبت کرده‌ایم) قرار دارند بلکه حتی در حال تنظیم مداوم نیروهای اوکراینی و هدایت آنها بر اساس برنامه استراتژیک خود هستند.

زاخارووا تاکید کرد: کشورهای غربی که آشکارا خواستار متحمل شدن ضرر حداکثری روسیه در این جنگ هستند، یک بار دیگر با صدای بلند دخالت مستقیم خود را در این مناقشه تائید کردند.

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه با استناد به اسناد محرمانه پنتاگون و اطلاعات آمریکا که در فضای مجازی منتشر شد، گزارش داد که ارتش اوکراین قصد دارد ماه آینده یک ضدحمله در مناطق جنوبی این کشور بر علیه نیروهای روسیه انجام دهد.

به گفته نیویورک تایمز، اوکراین باید تا پایان ماه آوریل (۱۰ اردیبهشت) ۱۲ تیپ رزمی ۴ هزار نفری را برای انجام این ضدحمله آماده کند.

کد خبر 657525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.