۷۰ درصد پزشکان اعزامی سابقه حضور در حج تمتع را دارند/ارسال داروهای مورد نیاز زائران

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ضمن تشریح مشکلات شایع سلامت میان زائران حج تمتع، از اعزام کادر درمانی با سابقه حضور در این مراسم و ارسال داروهای مورد نیاز مراسم حج به عربستان از ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، طاهر درودی اظهار کرد: امسال ۸۰ درصد زائران بالای ۵۰ سال سن دارند و ۲ هزار و ۳۰۰ زائر بالای ۸۰ سال داریم که این مسئله شرایط را برای ارائه خدمات درمانی حساس کرده است.

وی افزود: عوارض بیماری‌های اسکلتی به دلیل افزایش سن، عوارض روحی و اضطراب قبل سفر، گرمازدگی، بیماری‌های دیابتی، فشار خون و مشکلاتی قلبی عروقی از جمله مشکلات شایع زائران است.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: امسال پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس و داخلی به سفر حج اعزام خواهند شد، ۲۰۰۰ هزار نفر برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و ۷۰ درصد پزشکان اعزامی سابقه حضور در این حج را داشته‌اند.

درودی با بیان اینکه جلسات آموزشی برای پزشکان سال اولی در حال برگزاری است، تصریح کرد: به‌روزرسانی دستورالعمل حج، به‌روزرسانی دستور العمل کمیسیون پزشکی _ تخصصی حج، تهیه کلیپ آموزشی برای زائران، تهیه بروشورهای آموزشی، تهیه و توزیع فرم معاینات کارگزاران حج_ زائران_ روحانیون _ معین و معینه‌ها، انجام معاینات مدیران متقاضی حج سال ۱۴۰۲، انجام معاینات روحانیون _ معین و معینه‌ها متقاضی حج سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور از اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر برای حج امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۱ پزشک برای معاینات زائران در سراسر کشور داشتیم، گفت: بخشی از داروها در داخل کشور و بخشی از داروها از عربستان تأمین می‌شود و تا ۱۰ روز آینده داروهای مورد نیاز زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ به عربستان ارسال خواهد شد.

کد خبر 657505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.