درخشش چوگان‌بازان اصفهانی در میدان نقش جهان

جام چوگان به مناسب هفته فرهنگی اصفهان در میدان نقش جهان برگزار و تیم اصفهان در فینال مقابل شاهین‌شهر پیروز شد تا به مقام قهرمانی برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات استانی چوگان امروز - پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه- به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با حضور رئیس فدراسیون چوگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، رئیس هیئت چوگان استان اصفهان، هیئت‌های چوگان شهرستان، مسئولان شهری و با شرکت تیم‌های چوگان از شهرستان‌های اصفهان، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر و برخوار در میدان نقش‌جهان برگزار شد.

نخستین مسابقه، میان دو تیم اصفهان و خمینی‌شهر برگزار شد که برنده تیم اصفهان بود، در دیدار دوم برخوار و شاهین شهر مقابل هم گرفتند و تیم شاهین‌شهر پیروز شد. در دیدار رده‌بندی برخوار و خمینی‌شهر مقابل هم صف‌آرایی کردند که تیم خمینی شهر پیروز شد و در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم اصفهان در فینال مقابل شاهین‌شهر پیروز شد تا به مقام قهرمانی برسد.

در ادامه و طی مراسمی با حضور معاون و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رئیس فدراسیون چوگان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون ورزشی تفریحی سازمان اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و جمعی از مدیران شهری و شهرداری اصفهان به تیم‌های اول تا سوم مدال و جام قهرمانی اهدا شد.

درخشش چوگان‌بازان اصفهانی در میدان نقش جهان

مجتبی شاهمرادی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضمن خسته نباشید و خوش‌آمدگویی و تبریک هفته فرهنگی اصفهان درباره اهمیت ورزش چوگان، اظهار کرد: چوگان در اصفهان از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است. چوگان در کنار سوغات و بناهای تاریخی، معرف شهر اصفهان و از جذابیت‌های این شهر است. امیدوارم بتوانیم در کنار هم بیش از پیش این ورزش را همه‌گیر کنیم تا بیشتر شناخته شود.

ابراهیم نوزایی، رئیس فدراسیون چوگان نیز با اشاره به کاربری اصلی و قدیمی میدان نقش جهان، خاطرنشان کرد: میدان نقش جهان در دوران صفویه برای انجام ورزش چوگان ساخته و به مرور زمان تغییر کاربری داده شده است، امیدواریم با کمک و نظر مسئولان شهری اصفهان بتوانیم میدان نقش جهان را به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین زمین چوگان در دنیا مجدد احیا و مورد استفاده قرار دهیم.

درخشش چوگان‌بازان اصفهانی در میدان نقش جهان

در ادامه مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به صحبت‌های رئیس فدراسیون چوگان، تاکید کرد: میدان امام (ره) در ابتدا میدان چوگان بود، اما امروزه به این شکل در آمده است.

وی افزود: میدان نقش جهان از نظر کاربری شهری و فرهنگی امکان تغییر کاربری به زمین چمن برای ورزش چوگان ندارد و بعید است چنین اتفاقی رخ دهد، اما در بخشی از این میدان قدیمی زمینی کوچک برای احیای این ورزش در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میدان نقش جهان صدها سال پیش توسط نیاکان ما بنا شده، در دنیا بی نظیر است و ورزشکاران چوگان یک تاریخ را زنده می‌کنند.

کد خبر 657493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.