تخصیص ۱۱۳ درصدی بودجه/تکمیل زیرساخت‌های‌ الکترونیکی بنیاد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بودجه بنیاد سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱۳ درصد تخصیص یافت و توانستیم با کنترل هزینه‌ها پرداخت‌های بنیاد را به موقع انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی اینجانب رفتن به استان‌ها است و تلاش می‌شود سالی یک بار به هر استان سفر کنم تا خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران برسم.

وی افزود: در نظام اداری تمام اختیارات بر عهده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و این اختیارات در قالب برنامه عملیاتی مصوب به استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: سال گذشته استان‌ها برنامه عملیاتی مصوب داشتند و بر اساس آن برنامه گزارش عملکرد استان‌ها گرفته شده و بنا بر همان گزارش عملکرد به آنها منابع و اعتبار داده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در طول سال گذشته هیچ‌گونه تعهد قانونی نداشته است که به آن عمل نکرده باشد، سال ۱۴۰۱ با توجه ویژه مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تخصیص ۱۱۳ درصدی بودجه بنیاد توانستیم با کنترل هزینه‌ها و با استناد به برنامه عملیاتی تمام پرداخت‌های بنیاد را به موقع و مرتب انجام دهیم و برای اولین بار پاداش خدمت بازنشستگی همکاران را به موقع و در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: اختیارات مدیریت کلان بنیاد شهید به مؤسسات وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران بنیاد در استان‌ها تفویض شده است و حضور در استان‌ها برای نظارت میدانی بر عملکرد بنیاد در استان‌ها و سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا در اقصی نقاط کشور در شهرها و روستاها پراکنده هستند و تقریباً هیچ روستایی نداریم که یک خانواده ایثارگر در آن زندگی نکند، به همین دلیل امروز با هماهنگی که بنیاد شهید استان کرمانشاه انجام داده بود برای سرکشی به خانواده معظم شهید در یکی از روستاهای استان کرمانشاه حضور یافتیم.

کل سیستم بنیاد به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همه قومیت‌ها، مذاهب و ادیان در ایران اسلامی دارای شهید و خانواده ایثارگر هستند، در همین ایام مراسم تشییع پیکر یک شهید از اقلیت دینی آشوری را داریم که پیکر مطهرش پس از ده‌ها سال جدیداً تفحص و تشیع می‌شود و همین نشانه همدلی مردم در حمایت از نظام خود و نظام اسلامی است.

وی افزود: در کنار پایش و نظارت میدانی، شورایی به نام شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس‌جمهور وجود دارد، این شورا در استان‌ها به ریاست استانداران که شورایی فرا دولتی است برگزار می‌شود و مصوبات آن به منزله مصوبات هیئت وزیران است و پشتوانه بودجه‌ای دارد که به پیشنهاد بنیاد شهید و تصویب مجلس شورای اسلامی مصوب و قانونی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع حضور مدیران ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در میز خدمت استانی است که با وجود تفویض اختیارات به استان‌ها این میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات مراجعان برپا می‌شود، به طور مثال معاونان بنیاد کشور از صبح امروز در کرمانشاه مستقر بودند تا دیگر نیاز نباشد از استان کسی برای پیگیری کار به مرکز مراجعه کند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: میز خدمت‌های استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران باعث شده است در زمان دولت آیت الله رئیسی میزان مراجعات به بنیاد شهید در سراسر کشور ۴۰ درصد کاهش پیدا کند؛ کل سیستم بنیاد به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و زیرساخت‌ها به طور کامل الکترونیکی شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح سپاس و مراجعه خانه به خانه و حضور میدانی همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها باعث شده است حجم مراجعات کاهش پیدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: از آنجا که بنیاد شهید یک نهاد انقلابی است، حضور در استان‌ها و دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها از الزامات است، بنیاد شهید یک نهاد در اختیار نماینده ولی فقیه در استان‌ها بوده و بنیاد شهید و امور ایثارگران متعلق به نظام است.

قاضی زاده هاشمی در پایان این دیدار خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از همراهی جنابعالی با خانواده ایثار و شهادت سپاسگزاریم، امید است مدیران استان کرمانشاه از حضرتعالی برای رسیدگی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبعیت کنند.

کد خبر 657491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.