تاثیر رسانه و فرهنگ‌سازی بر کاهش تلفات جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی می‌تواند در کاهش تلفات و تصادفات مؤثر باشد و در این مورد باید از ظرفیت رسانه استفاده شود، امیدواریم به کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی، سال آینده کاهش چشمگیر تلفات را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی صلواتی امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲_ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در راهداری، تصادفات است، طبق مطالعات و آمارهای منتشر شده، در کل کشور به صورت میانگین هر ۳۱ دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهد، تلفات حمل و نقل جاده در مقایسه با بخش ریلی و هوایی مناسب نیست.

وی افزود: تصادف یکی از عوامل اصلی مرگ‌و میر در کشور است، با توجه به برسی‌ها، عمده علت تصادف‌ها با بیش از ۷۰ درصد از کل موارد عامل انسانی بوده است، بنابراین باید فرهنگ سازی کنیم.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۸۹ درصد افرادی که با وسایل نقلیه در حادثه‌ها سفر می‌کنند، غیر از راننده خودرو از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، کمتر از ۱۰ درصد از سرنشینان از کمربند صندلی عقب استفاده می‌کنند.

صلواتی ادامه داد: ۱۳ درصد از راکب‌ها و حدود دو درصد از ترک‌نشینان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. بیش از ۹۰ درصد از عوامل منجر به فوت در تصادفات موتور سیکلت، ضربه به سر گزارش شده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۹۰ درصد از تعداد فوتی‌ها و مجروحان تصادف‌ها از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، بنابراین فرهنگ‌سازی می‌تواند در کاهش تلفات و تصادفات مؤثر باشد و در این مورد باید از ظرفیت رسانه استفاده شود، امیدواریم به کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی، سال آینده کاهش چشمگیر تلفات را جشن بگیریم.

کد خبر 657422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.