نظام یکپارچه شوراها و مدیریت واحد شهری باید در کشور فراگیر شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظام یکپارچه شوراها و مدیریت واحد شهری باید در کشور فراگیر شود تا نمایندگان مردم بتوانند به‌نحو مطلوب بر تمام مسائل شهر و سازمان‌های تحت نظر مدیریت شهری نظارت کنند.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصول فقه شیعه، کتاب، سنت، عقل و اجماع است که به معنای هم‌فکری، مشورت و هم‌نظری درباره رفع مشکلات است و شوراها بر همین اساس طبق اصول قانون اساسی تشکیل شد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی، تبلور و نماد دموکراسی اسلامی با نام شوراها همراه شد که موفقیت‌های خوبی داشت، اما جای کار وجود دارد تا نظام یکپارچه شوراها و مدیریت واحد شهری در کشور فراگیر شود تا نمایندگان مردم بتوانند به‌نحو مطلوب بر تمام مسائل شهر و سازمان‌های تحت نظر مدیریت شهری نظارت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین دغدغه من در شورای ششم، مسائل مربوط به آب و مشکلاتی است که با توجه به خشکسالی، گریبان‌گیر شهر شد؛ این مشکل علاوه بر مسائل زیست‌محیطی، بر مسائل اساسی شهر حتی فرونشست زمین اثرگذار بود که در همین راستا کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار در شورای ششم تشکیل شد.

وی گفت: با کمک استانداری اصفهان، حمایت‌های دولت و دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری که فرمودند: «مسائل اصفهان را شخصاً پیگیری می‌کنم»، نویدهای خوبی خواهیم داشت تا ثمره این تلاش‌ها را در ماه‌های آینده با جاری شدن آب در زاینده‌رود ببینیم و مسائل مربوط به فرونشست، کشاورزان و محیط زیست را نیز رفع کنیم.

شریعتی تاکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان، فعالیت‌های زیربنایی در حال انجام است که در این راستا تکمیل خط دو مترو در دستور کار است و تا مردادماه سال‌جاری شاهد افتتاح دپوی زینبیه تا میدان قدس خواهیم بود.

کد خبر 657407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.