تعیین سیاست‌ها و راهبردهای شورا بر اساس نیازهای شهر و شهروندان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر می‌تواند در مورد هر آنچه که در قانون پیش‌بینی شده است، برای پیشبرد مسائل اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و زیست‌محیطی ورود کند، با دستگاه‌های اجرایی جلسه برگزار و انتظارات شهروندان را مطالبه کند.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به در نظر گرفتن مدیریت شهری به‌صورت یک مجموعه اظهار کرد: تعیین سیاست‌ها و راهبردها بر اساس نیازهای شهر و شهروندان و مأموریتی که برای مدیریت شهری انتخاب شده است، توسط شورای اسلامی شهر تنظیم می‌شود و اجرایی شدن این راهبردها و تبدیل آن به طرح و اقدام بر عهده شهرداری است.

وی افزود: در یک نظام سلسله مراتبی این روند می‌تواند تکمیل‌کننده یکدیگر باشد و هیچ تناقضی در آن وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تقسیم مسئولیت‌ها باید در مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت اجرایی دیده شود، تصریح کرد: مأموریتی که شورای ششم برعهده دارد فراتر از بحث شهرداری است و در حقیقت شورای اسلامی شهر می‌تواند در مورد هر آنچه که در قانون پیش‌بینی شده است و برای پیشبرد تمام مسائل در حوزه اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و زیست محیطی ورود پیدا کند، با دستگاه‌های اجرایی جلسه برگزار و انتظارات شهروندان را مطالبه کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر مواردی همچون کنترل آلودگی هوا، استفاده مناسب از آب و انرژی و مسائل فرهنگی و اقتصادی بوده است و در تمام این حوزه‌ها تلاش کرده ارتباط، تعامل و مطالبه درستی را از دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

سامع ادامه داد: امیدواریم این مسیر بتواند به داشتن شهری بهتر که متوجه به ارزش‌های انقلابی و فرهنگی، رفاه و نشاط اجتماعی است و منجر به افزایش کیفیت زندگی برای شهروندان می‌شود، کمک کند.

کد خبر 657406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.