آغاز نوسازی‌های پارکینگ‌های اسکوتر در هلسینکی

کاربران اسکوترها و دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی در هلسینکی، پایتخت فنلاند، به‌زودی قادر خواهند بود میکروموبیلیتی‌های برقی شهر را در پارکینگ‌های مخصوص به امانت بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که شهروندان هلسینکی تاکنون برای حمل‌ونقل از طریق میکروموبیلیتی‌های اشتراکی با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، نبود دسترسی کافی به ایستگاه‌های پارک در نقاط مختلف شهر در نزدیکی مقاصد آن‌ها بوده است. در این راستا، برنامه‌ریزان پایتخت فنلاند ادعا کرده‌اند که به‌زودی ایستگاه‌هایی را در سراسر شهر نصب خواهند کرد که به کاربران دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی امکان پارک وسایل نقلیه اشتراکی را در نزدیک‌ترین محل به مقصد خود می‌دهد، به این امید که تعداد بیشتری از شهروندان را به تردد از طریق این وسایل نقلیه سبز سوق دهند.

اعمال اقدامات جدید مدیران هلسینکی در زمینه توسعه پارکینگ‌های میکروموبیلیتی‌های اشتراکی با نصب تابلوهای ویژه‌ای همراه خواهد بود و این قابلیت کاربران را از محل دقیق پارکینگ‌ها آگاه می‌کند، ضمن این‌که در تشویق مردم به عبور و مرور از طریق اسکوترها و دوچرخه‌های اشتراکی به واسطه توسعه خدمات در این زمینه نقش مهمی ایفا خواهد کرد. جالب است بدانید که برنامه‌ریزان پایتخت فنلاند ادعا کرده‌اند که نرم‌افزاری را نیز به‌طور رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهند داد که نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، کاربران را از محل دقیق فضاهای پارک میکروموبیلیتی‌های اشتراکی آگاه می‌کند.

آغاز نوسازی‌های پارکینگ‌های اسکوتر در هلسینکی

توسعه پارکینگ‌های مخصوص میکروموبیلیتی‌های اشتراکی در مرکز شهر

میدان‌ها، بازارها و سایر مکان‌های عمومی در مرکز شهر هلسینکی به‌زودی میزبان ۲۵۰ فضای پارک برای میکروموبیلیتی‌های اشتراکی خواهد بود که مدیران ادعا کرده‌اند ۱۳۰ مورد از این فضاها در پارکینگ‌های خودروها تعبیه خواهد شد. البته پیش از این، یعنی در ماه آوریل، تعداد زیادی از این پارکینگ‌ها توسعه داده شده و استقبال بسیار زیاد کاربران را به دنبال داشته است، با این حال تعداد آن‌ها به زودی تا ۲۵۰ مورد افزایش خواهد یافت. در این راستا، شش اپراتور مشغول به فعالیت برای توسعه فضاهای پارک جدید خواهد شد و هر یک تعداد ۷۰۰ اسکوتر برقی را در مناطق مشخصی از شهر در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

آغاز نوسازی‌های پارکینگ‌های اسکوتر در هلسینکی

کد خبر 657399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.